30 januari 2025
X Facebook Linkedin Instagram Online versie
MarketingTribune
Branded Content Event
image
Netto-omzet van Action tikt in 2024 €13,8 miljard aan
Non-food discounter Action maakte vandaag de omzetontwikkeling voor 2024 bekend. De netto-omzet groeide naar € 13,8 miljard, dat is een stijging van 21,7% ten opzichte van 2023. De like-for-like* omzet (exclusief nieuwe winkels) groeide met 10,3%. Wekelijks bezoeken 18,7 miljoen klanten een Action-winkel.
lees verder
X facebook linkedin
image
Marketeers worstelen met adoptie GenAI: Angst of FOMO?
Generatieve AI (GenAI) wordt gezien als een gamechanger voor de marketingindustrie, maar de meerderheid van de marketeers voelt zich nog niet voorbereid op de implementatie ervan. Dit blijkt uit het nieuwe rapport GenAI for marketing: fear or FOMO? van Kantar. De studie, gebaseerd op interviews met meer dan vijftig marketingmanagers, laat zien dat hoge kosten en een gebrek aan gerichte training de grootste obstakels vormen voor bredere adoptie.
lees verder
X facebook linkedin
'Het draait om luisteren en samenwerken'
[advertorial] Pieter Zwart, hoofdredacteur van Voetbal International, leeft de droom van menig voetballiefhebber. Werken bij het toonaangevende voetbaltijdschrift is voor hem het hoogtepunt van een passie die al op jonge leeftijd begon. 'Voetbal is altijd mijn hobby geweest en nu heb ik er mijn beroep van kunnen maken. Ik las het blad al toen ik een jaar of 5, 6 was. Dat je daar dan later kunt werken, is echt bijzonder.'
image
Eerste keynote spreker Retail Media Day: retail marketing goeroe Engin Celikbas
Op 15 mei 2025 spreekt Engin Celikbas, Managing Director EMEA bij Future Stores, op de Retail Media Day in Media Plaza, Utrecht. Hij zal ingaan op de rol van Future Stores als fysiek retailplatform voor merken die retailmedia willen inzetten om snel in te spelen op culturele trends.
lees verder
X facebook linkedin
image
Primark lanceert adaptive collectie
Adaptive betekent ontworpen om te voldoen aan uiteenlopende behoeften. De collectie bevat 49 bestsellers uit de reguliere mannen- en vrouwenlijn en is ontwikkeld in nauwe samenwerking met mensen met een beperking. De ontwerpen zijn van de hand van de Engelse Victoria Jenkins.
lees verder
X facebook linkedin
Het speelveld verandert - wat is jouw volgende zet als adverteerder?
[advertorial] De manier waarop je als adverteerder data verzamelt en gebruikers target, is drastisch veranderd. Wereldwijd is momenteel gemiddeld 50% tot 60% van de internetgebruikers onbereikbaar via third-party cookies, terwijl 37% adblockers gebruikt. Het speelveld verschuift naar technologieën en strategieën die privacy respecteren, terwijl ze toch waardevolle inzichten bieden. Om relevant te blijven, moeten adverteerders nieuwe methoden begrijpen en toepassen. Welke mogelijkheden heb je als adverteerder? Wat zijn de voor- en nadelen? En wat levert het je uiteindelijk op?
image
Blokker-franchisenemers naar KlusWijs
Vanaf februari 2025 sluiten 40 Blokker-franchiseondernemers zich aan bij de nieuwe retailorganisatie KW Groep. Deze 'Krachtige Winkeliers Groep' biedt de ondernemers ondersteuning op het gebied van automatisering, inkoop en administratie.
lees verder
X facebook linkedin
image
Marketeers op stelling #1 2025
‘Marketeers en ethiek. Tja...’, verzuchtte Rob Revet toen ik hem de stelling voorlegde. En inderdaad, het blijft een heikel onderwerp, maar we kunnen er niet omheen, als marketeers en mediaconsumenten houden we mede social media in stand, met verslaving en, niet te vergeten, de verspreiding van nepnieuws en de bijbehorende polarisatie als gevolg. Goed om hier aan het begin van een vers jaar weer eens over na te denken.
lees verder
X facebook linkedin
Super Early Bird tickets NIMA Marketing Day
[advertorial] Koop nu je ticket voor NIMA Marketing Day en ontvang 100 euro Super Early Bird korting! Op dit event geven maar liefst 70 marketingcollega’s inspirerende en interactieve presentaties. Je kunt je eigen programma samenstellen. Daarnaast zijn er voldoende netwerkmogelijkheden waarin je gelijkgestemde professionals kunt ontmoeten, mee kunt connecten en ideeën mee kunt uitwisselen. Zien we jou op donderdag 12 juni? Koop nu je ticket.
ABONNEMENT
Deze e-mail is verstuurd met Copernica e-mailmarketingsoftware en is ontworpen door gracious. Wil jij ook meer halen uit jouw e-mailmarketing? Probeer Copernica dan nu gratis.