16 mei 2025
X Facebook Linkedin Instagram Online versie
MarketingTribune
NIMA Marketing Day
image
Nieuwe Retail Media Commissie bevordert kennisdeling, transparantie en standaardisatie
Tijdens de Retail Media Day is de nieuwe Retail Media Commissie officieel gepresenteerd. Zes grote retailers slaan de handen ineen om kennisdeling, transparantie en de lang gewenste standaardisatie binnen retailmedia te bevorderen.
lees verder
X facebook linkedin
image
Vier keer goud bij Esprix Awards 2025
De Esprix Awards 2025 zijn donderdagavond feestelijk uitgereikt in het Amsterdamse Straat Museum. Tussen levensgrote graffiti en street art namen tientallen marketingteams hun prijzen in ontvangst. Vier campagnes gingen naar huis met goud: Albert Heijn, BOB (Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat), KPN en Stichting ALS Nederland.
lees verder
X facebook linkedin
Bestel nu het nieuwe NIMA Marketingfacts Jaarboek
[advertorial] Wil jij in één keer bij zijn als het gaat om relevante trends, cijfers en best practices op het gebied van marketing? Dan is het Marketingfacts Jaarboek perfect voor jou. Het is een studieboek, naslagwerk en korte cursus in één. Geen boek dat je van cover tot cover leest, maar een serie bondige hoofdstukken en hot topics die samen de essentie van marketing omvatten. Bestel de nieuwe editie nu voor 35 euro.
image
Albert Heijn lanceert 'Lekker Weekend' met remake van Saturday Night
Onder de naam 'Lekker Weekend' presenteert Albert Heijn een nieuwe zomercampagne waarin muziek, social content en retailaanbod samenkomen. De campagne, ontwikkeld door TBWA\Neboko, draait om een remake van de jaren ’90-hit Saturday Night, nu gezongen door Corry Konings en Bram Krikke.
lees verder
X facebook linkedin
image
Booking.com nieuwkomer in wereldwijde top 100
Voor het eerst sinds het ontstaan van de BrandZ Global Top 100 in 2006 heeft Booking.com zich in de lijst van meest waardevolle merken ter wereld genesteld. Het Nederlandse reisplatform komt binnen op plek 89 en sluit zich daarmee aan bij andere Nederlandse merken die eerder de lijst haalden, zoals ING, ABN Amro, Heineken en Adyen.
lees verder
X facebook linkedin
LEGO staat op het podium tijdens NIMA Marketing Day!
[advertorial] Annemarie de Munnik vertelt het verhaal van De LEGO Groep – Steen per Steen. Van een kleine timmerwerkplaats tot een wereldwijd bedrijf dat nu één van de grootste speelgoedfabrikanten ter wereld is. Hoe zorg je ervoor dat je als merk na bijna 100 jaar nog steeds relevant blijft binnen diverse doelgroepen? Annemarie vertelt op donderdag 12 juni hoe je als merk hierbij blijft innoveren zonder je erfgoed te verliezen.
image
Het Verhaal van Alkmaar: van kaasstad tot merkstad
Alkmaar kiest voor een frisse koers met een nieuw stadsverhaal dat verder gaat dan toeristische promotie. De stad wil hiermee een gedeeld en consistent verhaal uitdragen dat het imago versterkt en verbreedt. Volgens Melanie Goudsblom, adjunct-directeur van Hart van Noord-Holland & partners, was de aanleiding de wens om Alkmaar herkenbaarder te profileren voor bewoners, bedrijven, talenten en bezoekers. ‘Alkmaar maken we samen’, aldus Goudsblom.
lees verder
X facebook linkedin
image
De marketingtransfers van week 19, 2025
Benieuwd wie waar is neergestreken en welke strategische zetten er zijn gedaan in week 19? MarketingTribune volgt de stoelendans zoals altijd op de voet.
lees verder
X facebook linkedin
ABONNEMENT
Deze e-mail is verstuurd met Copernica e-mailmarketingsoftware. Wil jij ook meer halen uit jouw e-mailmarketing? Probeer Copernica dan nu gratis.