Beste meneer Do, Je hebt je bij ons aangemeld voor de beeldbuisclaim. De rechter heeft in deze claim een uitspraak gedaan. In deze mail leggen we uit hoe we met deze uitspraak omgaan en wat dat voor jou betekent. Wat is er gebeurd? De rechtbank Oost-Brabant heeft ons in het gelijk gesteld met onze vordering om Philips hoofdelijk aansprakelijk te stellen. Dit betekent dat Philips aan consumenten ook de schade moet vergoeden die door andere fabrikanten is veroorzaakt, maar die schade daarna wel op die andere fabrikanten kan verhalen. Aan de andere kant verklaarde de rechter geen meerwaarde te zien in het behandelen van de procedure door middel van een collectieve claim zoals wij dat voor jou en ruim 50.000 anderen doen.
Hoe gaat het nu verder? Deze uitspraak is slechts één van de vele stappen. De rechter moet namelijk ook nog uitspraak doen in voorbeeldzaken die we in deze procedure hebben mee laten lopen. Daarnaast overwegen wij in hoger beroep te gaan. We vinden het feit dat de rechter geen meerwaarde ziet in het procederen door middel van een collectieve claim opmerkelijk. Dat zou betekenen dat tienduizenden individuele zaken uitgeprocedeerd moeten worden. Dat is niet alleen onbegonnen werk, maar ook voor de rechtbank onnodig belastend en praktisch onwerkbaar.
We vertrouwen erop dat dit oordeel in hoger beroep zal worden teruggedraaid en daarmee geen invloed zal hebben op het eindresultaat van onze claim.
Wat betekent dit voor jou? Je hoeft niets te doen. Vanzelfsprekend blijven wij onze uiterste best doen. We houden je op de hoogte van het verdere verloop van deze zaak.
Voor eventuele vragen over de beeldbuisclaim kun je ons een e-mail sturen naar vragen@consumentenclaim.nl. ConsumentenClaim doet deze actie in samenwerking met de Consumentenbond en Stichting Aequitas Belangenbehartiging. |