Een salesfunnel bouwen vraagt best wel een tijdsinvestering, maar is erg interessant wanneer het eenmaal draait op je site. Bezoekers kunnen zomaar klant worden doordat jij ze met de juiste content enthousiast weet te maken voor jouw dienst of product. Dat komt omdat je met een salesfunnel hetzelfde kan laten gebeuren als wat er bij een gewoon verkoopgesprek in real life gebeurt, met alle fases die daarbij horen. Je hoeft niet overal zelf bij te zijn en daardoor wordt het mogelijk om de verkoop voor een gedeelte te automatiseren. Alleen moet de bezoeker, de aanmelder natuurlijk wel bereid zijn om de salesfunnel in te stappen! Zo'n salesfunnel is niet het enige middel om klanten aan te trekken en misschien ook niet het eerste wat je doet als je startende ondernemer bent. Nee, maar het kan een zeer interessante stroom betekenen naast de andere inspanningen die je doet. Maar het is echt niet makkelijk om echt een goede conversie uit je salesfunnel te halen. Je moet rekenen op een conversie van ongeveer slechts 1 %! Maar er zijn natuurlijk uitzonderingen. Zo sprak ik een klant die AL zijn verkopen via zijn salesfunnel krijgt. Ik geef je 7 tips voor het maken van een salesfunnel die voortdurend leads oplevert, waaruit je omzet en winst kan behalen. 1. Voor een salesfunnel heb je minimaal een gratis weggever nodig en enkele sterk inhoudelijke en promotionele wervende emails. 2. Een gratis hoofdstuk uit je boek geldt ook als een hele goede start. 3. Door je SEO van de landingspagina's heel goed te optimaliseren kan de salesfunnel volledig automatisch gevoed worden met nieuwe leads. 4. Wanneer dat niet goed lukt, blijft actief zijn op de sociale media noodzakelijk om voortdurende instroom voor de salesfunnel te krijgen. 5. Het doel van je salesfunnel moet de verkoop van je beste product zijn. Maar het kan zijn dat je een tussenstap creëert; een low end of middle end product aanbiedt, van waaruit je de upsell doet bijvoorbeeld. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden! 6. Maak het aanbod tijdelijk, ook dit kun je automatiseren met Autorespond, door de tijdelijke, persoonlijke couponcodes in te zetten. 7. Iedereen die de salesfunnel binnengaat is een lead. Ook al kopen ze het product niet, het kan wel een aanleiding zijn om contact op te nemen. Hoe zit het met jouw salesfunnel? Gaat 2022 het jaar worden waarin jij met een uitstekende salesfunnel jouw topproduct heel goed gaat verkopen? Of worstel je ook nog met je topproduct zelf? Meld je aan voor een strategiesessie met mij, waarin je drie strategieën krijgt voor het ontwerpen van een topproduct en de online leadgeneratie die nodig is om het goed te verkopen. Welmoet Babeliowsky |