Deze Hermès-winkel is tijdelijk gedoopt in een 'buitenaards' sausje

 
Image
 
Image
 

Acht dingen die je moet weten over de luxeconsument

December is de luxemaand bij uitstek. Hoe ziet die markt er eigenlijk uit? Bain & Company deed er onderzoek naar en kwam tot acht typeringen over de luxeconsument anno 2019.

 
Image
 
 
Image
 
 
Image
 
Amazon zal de Nederlandse retailsector dwingen tot actie
 

Amazon zal de Nederlandse retailsector dwingen tot actie

 

Er wordt al lang gesproken over het verder betreden van de Nederlandse markt door Amazon. Opvallend is dat de discussie zich vaak toespitst op wat dit betekent voor spelers zoals bol.com, Wehkamp en Coolblue. Volgens Jos Voss en Olaf Zwijnenburg is de impact veel groter en zal Amazon de gehele Nederlandse retailsector dwingen tot actie. 

Deze Hermès-winkel is tijdelijk gedoopt in een 'buitenaards' sausje
 

Deze Hermès-winkel is tijdelijk gedoopt in een 'buitenaards' sausje

 

Dat Hermès niet vies is van een opvallend en speels interieur, bewijst het luxemerk opnieuw met de heropening van zijn flagshipstore in Singapore. Het Franse bedrijf gaf designatelier Petit H de kans om de winkel een maand lang naar eigen wens in te richten. Het resultaat: een 'buitenaardse' boetiek.

RetailTrends 12: Luxespecial met Schaap en Citroen, The Society Shop en mevrouw Prada
 

RetailTrends 12: Luxespecial met Schaap en Citroen, The Society Shop en mevrouw Prada

 

In de luxespecial: een groot interview met Schaap en Citroen-ceo Mark van Nieuwkerk, het nieuwe concept van Chanel, exportluxe van Filling Pieces, Grönefeld en Frenken, een profiel van Miuccia Prada en de retaillessen van Hans Beer (The Society Shop).

Dit zijn de dertig grootste fastfoodketens in Amerika
 

Dit zijn de dertig grootste fastfoodketens in Amerika

 

De gemiddelde Amerikaan geeft jaarlijks twaalfhonderd euro uit aan fastfood, blijkt uit onderzoek. Zo'n kwart van de bevolking eet drie of vier keer in de week een fastfoodmaaltijd. Dit zijn, gemeten naar omzet, de dertig grootste ketens in de VS.

Advertorial

Workshop: Aan de slag met Artificial Intelligence in retail
 

Workshop: Aan de slag met Artificial Intelligence in retail

 

Vooruitstrevende winkeliers kijken verder dan vandaag en zetten kunstmatige intelligentie in om ook in de toekomst succesvol te zijn. Benieuwd wat AI voor jouw organisatie kan betekenen? Dat leer je in deze workshop op 23 januari.

Advertorial

Verpakkingstrendtour Tokio: 'Te mooi om uit te pakken'
 

Verpakkingstrendtour Tokio: 'Te mooi om uit te pakken'

 

Verpakkingen vormen een intrigerend onderdeel van de Japanse consumptiecultuur. Verpakken is een kunst op zich. Producten worden met de grootste zorg en aandacht ingepakt. Alsof je een cadeautje voor de keizer koopt. Het is haast zonde om uit te pakken… 

Image

Whitepapers

» Last-mile delivery challenge

 

» BrandzTop 30 meest waardevolle Nederlandse merken

 

» Datagedreven besluitvorming dankzij advanced analytics

 

» Shopper-first retailing

 

» Omzet ligt voor het oprapen als je aan de juiste knoppen draait 

» Meer whitepapers

 
Image
 
Open het magazine
 
Image
 

» Supermarkten dreigen boeren met rechtszaak

» Walmart test bezorging met zelfrijdend wagentje

» 'Geen langere openingstijden voor Mall of the Netherlands'

» Doek valt voor motorkledingbedrijf MotoZoom

» Faillissementen in retail flink gestegen

Events save the date

Stores That Wow  11 februari 2020

Next Gen Retail in Berlijn 2&3 april 2020

Catch the Shopper 23 april 2020

Changemakers in Retail - 28 mei 2020

Retail & Brands Festival 10 september

What's Next in Retail Tech - november 

Image
Facebook Twitter YouTube LinkedIn

RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom

Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.