Beste vrijheidsstrijders, Ik moest erg lachen om een mail die ik vandaag kreeg naar aanleiding van onze nieuwe campagne ‘Rest In Peace Media’. Het was een lijstje van een kijker/luisteraar van wat hij de grootste leugens vond die de media ooit verspreid hebben. En die klopten allemaal. Het ging over 9/11 en natuurlijk de grootste leugen: cojona, en nog veel meer. Maar als laatste had hij erbij gezet: de Jensen voordat hij het vrije geluid ging uitstralen. En ik moest daar heel erg om lachen, want ik begrijp wat hij hiermee bedoelde. Hij is blij dat ik als media-klokkenluider alleen maar voor de waarheid ga, maar als je dat vergelijkt met wat ik vroeger deed in de mainstream media dan lijkt dat misschien het tegenovergestelde. Ondanks het feit dat ik erom moest lachen, klopt het niet helemaal. Wat ik altijd gedaan heb is om in die fake showbizzwereld toch een soort van echtheid uit te stralen. Daarom accepteerde ik het gewoon niet als een actrice uit Goede Tijden langskwam en uitstraalde ‘wie ze was’ als actrice in Goede Tijden Slechte Tijden. Ik wilde een menselijk gesprek met die mensen hebben. Maar dat kunnen de mensen in de showbizz helemaal niet meer. Zij worden hun verzonnen personage. Ze weten niet meer wie ze zelf zijn. Ik zag dat altijd als mijn taak om daar doorheen te prikken. En ja, als dat gepaard ging met wat uitdagende harde grappen of een beetje plagen of pesterijen, dan moest dat zo zijn. Mijn methode was altijd om ze met humor los te krijgen, uit hun rol. En doorgaans werkte dat. En daar waren sommige echt neppe celebrities ook bang voor. Mensen als Linda de Mol durfden nooit langs te komen. Idioten als Carlo Boszhard ook niet. Ze wisten namelijk dat ik hun masker en neppigheid zou doorprikken. Maar natuurlijk staat dat in de schaduw van wat we nu aan het doen zijn. Dit is echt, dit is de waarheid en ik accepteer alle consequenties die daarbij horen en ik ga steeds dieper en verder. Ik ga nooit meer terug naar die neppe wereld. Maar wat zo leuk is aan onze nieuwe campagne ‘Rest In Peace Media’ is dat we nu juist enorm exposen dat de nieuwsmedia eigenlijk altijd net zo geweest is als de showbizzmedia. Het is verzonnen, het is fake, theater. Alleen in de nieuwsmedia brengen ze het met een gewichtigheid alsof het er allemaal zo toe doet en alsof zo integer zijn. Ze zijn het tegenovergestelde. Ze hebben zich tegen ons gekeerd. Dit kaarten we al jaren aan en we gaan daarmee door. En dat moeten we doen want we hebben ze op de knieën. Met cojona hebben ze alle credibility verspeeld. Dus straal het uit: Rest In Peace Media. Dat vind ik altijd zo mooi aan onze kledingcampagnes. Het lokt altijd een discussie uit als je ermee over straat loopt. Ik merk het zelf ook. Ga die discussie aan. Kijk hoe de mensen tegen de media aankijken en je zult zien hoeveel gelijkgestemden er zijn. Dus nogmaals dank voor jullie donaties en dank voor het kopen van de kleding. Het houdt ons in de lucht. Morgen een nieuwe show met een zeer interessante gast die ook vaak in de storm van de media staat. We spreken elkaar morgen. Geniet van je avond. Robert