Voorkomen beter dan genezen:
aandacht voor (preventief) onderhoud Niet alle technische storingen zijn te voorkomen, maar het spreekt voor zich dat goed onderhoud veel (dreigende) mankementen voortijdig kan verhelpen. Wat kunt u in februari / maart doen aan onderhoud van technische installaties? Bpr service & onderhoud zet een aantal praktische tips op een rij.
Niets is zo vervelend als technische problemen terwijl uw zaak geopend is. Een lekkage, een storing van het inbraakalarm, uitgevallen koelingen, schuifdeuren die haperen, kortsluiting in de meterkast… dergelijke ongemakken kunnen de zaak behoorlijk ontwrichten en in het uiterste geval zelfs leiden tot een tijdelijke sluiting.
U zult het belang van onderhoud vast onderschrijven. Toch zien en ervaren wij dat onderhoud en controle aan technische installaties vaak wordt vergeten. Het is te lang geleden dat er onderhoud is gepleegd, het wordt ad hoc georganiseerd… met alle risico’s van dien. Het is daarom verstandig om werk te maken van adequaat en gestructureerd onderhoud in en om uw pand(en). Bpr retail heeft hiervoor een speciaal team in huis: Bpr service & onderhoud.
Onderhoud en inspectie Bpr service & onderhoud voert preventief onderhoud en controles uit in opdracht van zowel grote landelijke ketens als kleine, zelfstandig ondernemers. We zijn niet alleen actief in retail, maar in iedere sector – van kantoorpand tot grote complexen. In ieder pand zijn veel technische zaken die met regelmaat onderhoud behoeven. Van cv tot airco en van sprinklerinstallatie tot rolluiken. Daarnaast voeren we veiligheidsinspecties uit: voldoet het pand nog aan alle regels met betrekking tot brandveiligheid (per 1 januari 2018 zijn regels veranderd!)? Voldoen de brandblussers nog en zijn ze gekeurd? Zijn nooduitgangen goed aangeduid en goed toegankelijk? Et cetera…
Slim en efficiënt plannen Bpr service & onderhoud organiseert alle onderhoudswerkzaamheden efficiënt door afspraken tijdig te plannen. Waar mogelijk, doen we dat buiten ‘het seizoen’. Zo controleren we de cv-installatie in de zomermaanden, zodat u er zeker van bent dat alles naar behoren functioneert op het moment dat de eerste koude herfstdag zich aandient. De buitenverlichting checken we voordat de klok wordt verzet en het al vroeg in de avond donker wordt. Ook houden we zoveel mogelijk rekening met uw bedrijfsvoering, zodat uw klanten / bezoekers zo min mogelijk hinder ondervinden van werkzaamheden. Vanzelfsprekend voegen we zoveel mogelijk onderhoudswerkzaamheden samen; onze monteurs komen niet uitsluitend voorrijden voor de controle van een lamp. Na uitvoering van werkzaamheden wordt beknopt verslag gedaan, zodat de onderhoudshistorie altijd up-to-date is en een monteur deze bij eventuele calamiteiten kan raadplegen. Via onze website krijgt u toegang tot een beveiligd portal, waar u de onderhoudshistorie per vestiging kunt raadplegen.
Scherp tarief, hoge service Bpr service & onderhoud beschikt over een landelijk netwerk van zorgvuldig geselecteerde partners die onderhouds- en reparatiewerkzaamheden onder onze regie uitvoeren. Dankzij onze jarenlange ervaring en schaalgrootte kunnen we hiervoor een aantrekkelijk abonnement aanbieden, met gunstige voorwaarden en een zeer scherp tarief. Service staat hoog in het vaandel en dat waarderen onze vaste opdrachtgevers zeer. Bij storingen kunt u ons alle dagen van het jaar 24/7 bereiken, zodat calamiteiten zo snel mogelijk verholpen kunnen worden.
Wat te doen in februari / maart? Het is aan te bevelen om in deze tijd van het jaar de volgende installaties te laten controleren en onderhouden: airconditioning, brandblussers, de noodverlichting en de elektrische rolluiken. Plan tijdig uw afspraken, zodat u niet voor verrassingen komt te staan.
Wilt u meer weten over Bpr service & onderhoud en de mogelijkheden van een abonnement? Neemt u dan contact met ons op via 0416 - 36 90 50.