Image

Tom Domen - Global head of Long Term Innovation - Ecover 

 

Wat pionier en schoonmaakmerk Ecover bedoelt met écht clean

Het van oorsprong Belgische schoonmaakmiddelmerk Ecover loopt al meer dan 25 jaar voorop in duurzame innovatie. Ecover innoveert voortdurend en verlegt grenzen om nieuwe en effectievere producten te creëren die een minimaal negatief effect op het milieu hebben. Het merk maakt sinds 1980 producten die strikt voldoen aan de definitie van gezondheid van de Wereldgezondheidsorganisatie, met oog voor het welzijn van de mens en de omgeving waarin hij leeft.

 

Onlangs fuseerde Ecover met het Amerikaanse bedrijf Method en is nu uitgegroeid tot ’s werelds grootste bedrijf voor ecologische was- en schoonmaakproducten. Global head of long term innovation Tom Domen over clean zakendoen en cleane ingrediënten en de zoektocht naar hoe het allemaal nog cleaner kan.

 

 

Wendeline Sassen - strategy director Havas Lemz

 

Waarom de consument het niet erg vindt als jouw merk verdwijnt
Acht op de tien merken voegt weinig toe aan het leven van de consument en kan moeiteloos gemist worden. Zit jouw retailmerk bij de 20 procent die er wel toe doet? Wendeline Sassen deelt de belangrijkste resultaten van het jaarlijkse Havas-onderzoek Meaningful brands en reikt je de bouwstenen aan voor een merk dat ertoe doet.

 

 


Liza Luesink - founder Duwtje

 

Zo geef je de consument het laatste duwtje 
Liza Luesink, oprichter van Duwtje, is expert in gedragsverandering. Duwtje duikt in hedendaagse vraagstukken rondom duurzaamheid en levert wetenschappelijk onderbouwde en creatieve concepten. Hoe werken marketing, duurzaamheid en gedrag volgens haar samen? Wat is ervoor nodig zodat we als consument daadwerkelijke andere (lees: betere) keuzes gaan maken?

 

 


Willa Stoutenbeek - dagvoorzitter Changemakers in Retail


Over de dagvoorzitter 
Willa Stoutenbeek (1982) is oprichter en creatief directeur van W.Green, een branding- en communicatiebureau gespecialiseerd in duurzame mode, voeding en lifestyle. Omdat ze de uitdagingen op het gebied van duurzaamheid van de mode-industrie als insider heeft meegemaakt, voelt ze zich automatisch aangetrokken tot moderne, bewuste, merken en ondersteunt ze deze door hun boodschap te vertalen in identiteiten, merkverhalen, beeld en branded content.

 

Willa is veelgevraagd duurzaamheidsexpert en genomineerd voor de Marie Claire Sustainable Award, de Red Hot Women Award en won de Glamour Woman of the Year– For a Better World Award.

 

 

Bekijk hier meer sprekers op Changemakers in Retail

Businesspartner worden? Mail dan naar Gideon ten Holte (gideon@retailtrends.nl) voor meer informatie.

RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom

Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.