Hier houdt Aesop het simpel
CBD-producten zijn in opkomst. Hoewel de medische werking ervan nog niet voldoende wetenschappelijk bewezen is, lijkt de stof te helpen bij mensen met bijvoorbeeld reuma. “Zie het als een soort vitaminen”, zegt Boy Ramsahai, die met het CBD-merk Cibdol onlangs de eerste brandstore opende in Amsterdam.
Cosmeticamerk Aesop staat nog het meest bekend om zijn opvallende winkels. Elk filiaal van het label is uniek. Zo ook dit exemplaar in de stad Brisbane, gelegen in thuisland Australië. Opnieuw een plaatje maar tegelijkertijd opvallend simpel, deze shop-in-shop.
In deze speciale decembereditie van RetailTrends blikken we terug op 2020, een jaar dat de meeste retailers het liefst snel zullen vergeten. Daarom kijken we vooral ook vooruit naar 2021 met een breed scala aan retailers. Van de ceo van de Bijenkorf tot de vakkenvuller in de supermarkt.
Ook Adidas verkoopt tijdens de coronacrisis veel meer online. Topman Kasper Rørsted vertelt tegen CNBC hoe de digitale strategie van het Duitse sportmerk eruitziet.
De maatregelen vanwege de Covid-19-pandemie hebben ook een positieve kant: ze zorgen voor een versnelling van de digitale transformatie. Door enkele slimme maatregelen kunnen retailers ook in deze feestdagenperiode blijven voldoen aan de verwachtingen van klanten en tegelijk de kosten in de hand houden.
Advertorial
Winkels worden meer en meer als fulfilmentcentra ingezet, die trend is niet meer te stoppen. In dit webinar gaat Pieter Van den Broecke van Manhattan Associates in op hoe je grip op je beschikbare voorraad houdt en deze ten volle benut.
Winkelen zonder wachtrij en dure zelfscanapparatuur. Klanten tappen, scannen en betalen gemakkelijk met hun eigen mobiel met de Nokavision Retail App voor retailers. In dit branded webinar vertelt John Peters over zelfcheckout 3.0.
Service
Het novembernummer van RetailTrends staat grotendeels in het teken van technologie. Zo spreken we Sonja Moosburger, managing director van N3XT, de innovatietak van MediaMarktSaturn. Verder interviews met onder meer Amac, Facebook en de retaillessen van Erik-Jan Mares (Zeeman).
In deze podcastaflevering spreken we met Jochanan Bax, oprichter en eigenaar van Bax Music.
In het decembernummer van RetailTrends:
» HEMA definitief in handen van Parcom en Jumbo-familie
» 'Lockdown vergroot kans op huurverlaging voor winkeliers'
» Walmart start bezorging met zelfrijdende vrachtwagens
» HEMA ziet omzet dalen door sluiting restaurants
» Amazon introduceert Made for You: kleding op maat
Events save the date
Fans Love Brands - 8 april
Next Gen Retail in Berlijn - 22 april
The Eataly Experience - 3 juni
Stores That Wow - 10 juni
RetailTrends Live - 9 september
Changemakers in Retail - 7 oktober
What's Next in Retail Tech - 11 november
RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom
E-mailadres - info@retailtrends.nl
Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.