Niet goed leesbaar? Klik hier.

 

 

Cosmetica NU

Jaargang 13, editie 2

 

Inhoudsopgave

NCV lanceert 'Zeker in de Zon'!

In februari 2019 lanceerde de NCV haar nieuwste uitgave ‘Zeker in de Zon’. Met deze uitgave wil de NCV bijdragen aan de groeiende behoefte van de consument aan informatie over de effecten van (overmatig) zonnen en het beperken van het risico op verbranding, rimpelvorming en de kans op huidkanker. De uitgave kon op zóveel belangstelling rekenen, dat zij in herdruk is gegaan. Wilt u één of meer exemplaren opvragen (€7,50 p/st incl. verzendkosten), dan kunt u contact opnemen via secretariaat@ncv-cosmetica.nl.

Motivaction: ‘Zelfvertrouwen en levenskwaliteit kernbegrippen bij gebruik cosmetica’

Breed marktonderzoek onder Nederlanders van 16-75 jaar geeft een interessant beeld van de beleving en het consumentengedrag bij aankoop en gebruik van persoonlijke verzorgingsproducten, ook wel cosmetica genoemd. Van tandpasta en zeep tot anti-zonnebrandmiddel en van shampoo tot handcrème en parfum; we gebruiken allemaal dagelijks een aantal van deze verzorgingsproducten. Voor ruim 2/3 van de consumenten en voor meer dan 80% van de vrouwen zijn het versterken van zelfvertrouwen en kwaliteit van leven dé redenen om cosmetica te kopen en te gebruiken. Lees meer over dit onderzoek van Motivaction.

Verrassende uitkomsten jeugdstudie naar cosmetica en zelfvertrouwen gepresenteerd

De NCV presenteerde op 14 mei 2019 de resultaten van de ‘Jeugd Uitgelicht’, een studie naar de ontwikkeling van het zelfvertrouwen van jongeren - met een speciale focus op hygiëne, persoonlijke verzorging en cosmetica. Het gerenommeerde onderzoeksbureau rheingold salon deed de omvangrijke studie onder Nederlandse jongeren van 14-21 jaar in opdracht van de NCV. De resultaten laten zien dat Persoonlijke verzorgingsproducten dragen bij aan hun gevoel van controle. Meer dan driekwart van de jongeren investeert veel energie in hun uiterlijk om zich veiliger te voelen. Onderzoekster Ines Imdahl: ‘’Geen enkele generatie heeft ooit zo hard aan de uiterlijke verschijning gewerkt als deze. Een verzorgd en aantrekkelijk uiterlijk creëren, is een van de weinige mogelijkheden van jonge mensen om een gevoel van steun en controle in hun leven te ontwikkelen.’’ Lees meer via https://www.jeugduitgelicht.nl/

NCV Jaarverslag 2018 nu beschikbaar!

Op 14 mei 2019 publiceerde de NCV haar jaarverslag 2018. Hierin leest u onder meer dat de totaalmarkt cosmetica in 2018 een positieve ontwikkeling van 1,5% laat zien. De groei komt door het herstel van de cosmeticamarkt en is gedreven door online aankopen, btw-verhogingen en de mooie zomer. De totale consumptieve bestedingen bedragen ruim 2,7 miljard euro. Het jaarverslag is gratis te downloaden op de website van de NCV.

Online allergiehulp van de NCV voor cosmetica-ingrediënten

Voor patiënten met een contactallergie is het van belang dat zij goed worden geïnformeerd over de stoffen waarvoor ze allergisch zijn en in welke producten deze stoffen voorkomen. Om in deze informatiebehoefte te voorzien heeft de NCV een allergiehulp ontwikkeld. Bezoek direct de Allergiehulp.

NCV-bijeenkomst met cijfers en trends cosmeticamarkt in 2018

Op 1 april 2019 presenteerde Nielsen de omzetcijfers voor cosmetica en was-en reinigingsmiddelen in 2018. Niet geheel onverwacht bleek het belang van de omzet door onder meer e-commerce gestaag toe te nemen. Ook de warme zomer deed een duit in het zakje, de verkoop van alle typische zomerproducten steeg sterk in 2018. U leest meer over de marktontwikkelingen in het NCV jaarverslag 2018.

Wist u dat...?

  • ....de NCV op 22 mei 2019 samen met de NVZ Schoon | Hygiënisch | Duurzaam en de Nederlandse vereniging voor Aerosolen (NAV) een bijeenkomst organiseerde die zich geheel toelegde op duurzaamheid?
  • ....dit een heel interessant en voor velen herkenbaar artikel is: Angst is een heerlijke emotie voor marketeers - R. Herzberger (NRC)
  • ....U zich nog kunt aanmelden voor de jaarvergadering van Cosmetics Europe (CEAC)? In 2018 werd deze bijeenkomst benoemd tot ‘the Best Association Conference at the European Association Awards’.
  • ....Waarzitwatin.nl is gelanceerd? Hierop vindt u eerlijke en actuele informatie over chemische stoffen in dagelijkse producten. Zit er asbest in tampons? Is lippenbalsem gevaarlijk? Krijg je kanker van deodorant? Zijn natuurlijke stoffen en producten echt beter voor je? De website is een initiatief van het RIVM, VeiligheidNL en het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
     
Wenst u onze nieuwsbrief niet meer te ontvangen of wilt u uw gegevens wijzigen?
 Wijzig uw gegevens of direct uitschrijven