In dit artikel lees je hoe een dagstart zorgt voor betere afstemming over de voortgang. Mail niet goed leesbaar? Bekijk 'm online |
|
| | | | De dag start beter met een dagstart |
|
| Iedereen houdt wel rekening met die vaste drukke periodes: de rapportages die elke achtste werkdag binnen moeten zijn, het jaarverslag en de jaarrekening in het eerste kwartaal, elke dag van 8 tot 9 uur verzuimmeldingen verwerken. Maar hoe doe je dat van dag tot dag en als de pieken ook niet vooraf bekend zijn? Lees hier verder. |
|
|
| |
| | | Ga samen met je collega’s aan de slag met GTD! Denk je weleens na over een GTD-training, maar zouden je collega’s hier eigenlijk ook bij gebaat zijn? Dan komen we graag bij jullie in de organisatie langs! Ook kunnen we je helpen met hoe je je collega’s of budgethouder hier enthousiast voor maakt. Als je ons belt via +31 (0)88 0016 200 of mailt, helpen we je graag verder! |
|
| | GTD Summit
Op 20 en 21 juni 2019 vindt de GTD Summit plaats in Amsterdam. Ben jij er ook bij? Houd onze site in de gaten voor de laatste nieuwtjes. |
|
|
| |
| | | | | Inspirerend en met vol vertrouwen op relaxtere werkdagen. Marianne Rademakers, SMO Helmond |
|
|
|
| | | Q: Ik werk in mijn eigen mailbox, maar ook in een gezamenlijke mailbox. Een aantal collega's behandelt de mails daaruit. We kunnen ze niet uit de mailbox halen, omdat iedereen de stand van zaken moet kunnen zien. Kan je daar GTD ook op toepassen?
A: Jazeker. Het vergt wat onderlinge afspraken. Het moet bijvoorbeeld voor iedereen helder zijn of een e-mail al is opgepakt. Logischerwijs staan in het Postvak In alleen e-mails die nog niet in behandeling zijn genomen. Zodra iemand over een ongelezen e-mail een beslissing neemt, is het efficiënt als anderen dat niet ook nog doen. Dus neemt de eerste behandelaar een beslissing en communiceert die met anderen, bijvoorbeeld ‘lezen’ of ‘toegewezen aan Fred.’ Afhankelijk van je mailsysteem gebruik je bijvoorbeeld kleuren, tags of aparte archiefmappen om aan te geven wie iets in behandeling heeft genomen of wat de status ervan is. Daarmee doe je geen werk dubbel en zie je in één oogopslag wat de status is van een e-mail. Heb jij ook een productiviteitsvraag? Stel 'm gerust via info@meereffect.nl en wie weet komt jouw vraag in de nieuwsbrief! |
|
| | | | Heb je deze nieuwsbrief 'via-via' ontvangen maar wil je 'm voortaan direct zelf in je mailbox? Meld je dan hier aan en ontvang meteen onze gratis vijfdelige mini-training Getting Things Done. |
|
| Afzender: meereffect, Postbus 350, 3940 AJ Doorn. Telefoon +31 (0)88 0016 200 E-mail info@meereffect.nl. Website www.meereffect.nl
Wil je het e-mailadres aanpassen waarop je deze nieuwsbrief ontvangt? Klik dan hier.
Copyright © 2005 - 2019 Meereffect, alle rechten voorbehouden. Meereffect is de officiële Getting Things Done® en Streamline Certified® partner voor de Benelux. |
|
|
|
|
Verstuurd naar:
newsletter@newslettercollector.com Uitschrijven Het team van meereffect, Postbus 350, 3940 AJ Doorn, Netherlands