15 april 2025
X Facebook Linkedin Instagram Online versie
MarketingTribune
Download de tips!
image
Act Good Report 2025: 'Creativiteit als kracht voor verandering'
Het Act Good Report wordt samengesteld door internationale non-profitorganisatie Act Responsible in samenwerking met Warc en eert campagnes die duurzaamheid en sociale verantwoordelijkheid promoten en het bewustzijn van sociale en milieuproblemen vergroten op een impactvolle manier. Nederland komt - nog - niet voor in het rijtje.
lees verder
X facebook linkedin
image
NMO breidt luisteronderzoek uit met korte luistertrajecten
Met ingang van week 15 van 2025 worden ook korte luistertrajecten van één en twee minuten opgenomen in de rapportage van het NMO Luisteronderzoek. De wijziging geldt met terugwerkende kracht vanaf week 1 van dit jaar, aldus NMO. De aangepaste meting heeft betrekking op trajecten die zijn geregistreerd via de ‘encoding’-techniek.
lees verder
X facebook linkedin
Paasactie Retail Media Day: tickets met extra korting
[advertorial] Dat retailmedia zich razendsnel ontwikkelt weten we. Maar er is ook nog veel onduidelijk. Wat is er mogelijk? Hoe werkt het? Dat vertellen de sprekers van Jumbo, HEMA, Ahold Delhaize, Coca-cola, Unilever, bol en MediaMarkt tijdens Retail Media Day op donderdag 15 mei. Profiteer nu van onze Paasactie en ontvang maar liefst 100 euro korting op je ticket. Deze is actie is slechts t/m Tweede Paasdag geldig.
image
Marktplaats lanceert campagne rond ‘verkoopkracht’
Marktplaats wil Nederlanders inspireren om ongebruikte spullen om te zetten in middelen om hun dromen waar te maken. In de nieuwe campagne ‘Verkoop wat je hebt, krijg wat je wil’ laat het platform zien hoe makkelijk en waardevol het kan zijn om te verkopen wat je niet meer gebruikt.
lees verder
X facebook linkedin
image
AvroTros analyseert kijkgedrag met AI-oplossing van Xebia
IT-consultancybedrijf Xebia heeft in samenwerking met AvroTros een geavanceerde GenAI-oplossing ontwikkeld waarmee de omroep geautomatiseerd inzicht krijgt in kijkgedrag. De technologie analyseert videomateriaal, herkent personen en onderwerpen in programma’s, en koppelt deze informatie direct aan kijkcijfers.
lees verder
X facebook linkedin
Laatste kans Early Bird korting NIMA Marketing Day
[advertorial] Alleen nog deze week ontvang je 80 euro Early Bird korting op je ticket voor NIMA Marketing Day op donderdag 12 juni. Tijdens NIMA Marketing Day kun je sessies volgen van onder andere: Lego, Albert Heijn, Intertoys, Jaarbeurs, Vitacraft en HEMA. Wij praten je bij over de nieuwste trends en ontwikkelingen in de marketingwereld. Zien we jou op 12 juni? Koop dan nu je ticket.
image
Emotionele waarde van een fiets centraal in nieuwe campagne ANWB Kinderfietsenplan
De ANWB en Ace PR lanceren een nieuwe campagne voor het ANWB Kinderfietsenplan. In tegenstelling tot eerdere, functioneel ingestoken campagnes, richt deze zich op de emotionele betekenis van een fiets voor kinderen die er geen hebben.
lees verder
X facebook linkedin
image
Xenos en Sanny Verhoeven lanceren feelgoodcollectie: 'Happy at Home'
Met de nieuwe collectie ‘Happy at Home’ willen Xenos en Sanny Verhoeven consumenten inspireren om in een druk bestaan vaker stil te staan bij kleine geluksmomenten. De samenwerking tussen het woonwarenhuis en de bekende feelgoodondernemer resulteert in een kleurrijke lijn die uitnodigt tot verstilling, reflectie en positiviteit in huis.
lees verder
X facebook linkedin
Bestel nu het nieuwe NIMA Marketingfacts Jaarboek
[advertorial] Wil jij in één keer bij zijn als het gaat om relevante trends, cijfers en best practices op het gebied van marketing? Dan is het Marketingfacts Jaarboek perfect voor jou. Het is een studieboek, naslagwerk en korte cursus in één. Geen boek dat je van cover tot cover leest, maar een serie bondige hoofdstukken en hot topics die samen de essentie van marketing omvatten. Bestel de nieuwe editie nu voor 35 euro.
ABONNEMENT
Deze e-mail is verstuurd met Copernica e-mailmarketingsoftware. Wil jij ook meer halen uit jouw e-mailmarketing? Probeer Copernica dan nu gratis.