Image
 
Image
 

De foldertransformatie van HEMA

De invoering van de ja/ja-sticker in Amsterdam was een van de redenen dat de traditionele reclamefolder onder druk kwam te staan. Retailers zoeken naar digitale initiatieven, waarvan online gepersonaliseerde banners een voorbeeld zijn. Maar hoe benut je die beperkte ruimte, als een fysieke folder soms wel dertig pagina’s bevat?

 
Image
 
Image
 
 
Image
 
 
Image
 
Deze winkel werd onder handen genomen door Coca-Cola
 

Deze winkel werd onder handen genomen door Coca-Cola

 

Coca-Cola startte twee jaar geleden met het initiatief 5by20 om wereldwijd de positie van vrouwen te versterken. De video laat zien hoe de frisdrankfabrikant een Chinese vrouwelijke ondernemer hielp om haar minisupermarkt om te bouwen naar een meer digitale variant.

'Middenkader wordt eigen baas op de winkelvloer'
 

'Middenkader wordt eigen baas op de winkelvloer'

 

Een hogere winkelomzet, betere service, meer kwaliteit, tevreden medewerkers en dat zonder extra loonkosten en extra werk. Het klinkt te mooi om waar te zijn, maar volgens Ewald van den Hout van het gelijknamige consultancybureau kan het heel goed.

 
Image
 
 
Image
 
RetailTrends 6: Ecoalf, Intertoys en de impact van d2c
 

RetailTrends 6: Ecoalf, Intertoys en de impact van d2c

 

Het Spaanse Ecoalf pioniert sinds 2009 met fashionitems die volledig van gerecycled vuilnis gemaakt zijn. Het moeilijkst is misschien wel het veranderen van de klantperceptie, merkt oprichter Javier Goyeneche. Lees in RetailTrends 6 onder meer een interview met het merk.

Hoe kun je zorgen dat je last mile-bezorging optimaal benut?
 

Hoe kun je zorgen dat je last mile-bezorging optimaal benut?

 

Hoe houd je het meeste grip op de last mile-bezorging van je producten? En welke technologie kun je dan het beste gebruiken? Het zijn vragen waar retailers steeds vaker mee zitten. Deze infographic biedt uitkomst.

Image

Whitepapers

» Last-mile delivery challenge

 

» BrandzTop 30 meest waardevolle Nederlandse merken

 

» Datagedreven besluitvorming dankzij advanced analytics

 

» Shopper-first retailing

 

» Omzet ligt voor het oprapen als je aan de juiste knoppen draait 

» Meer whitepapers

 
Image
 
Open het magazine
Image
 
Image
 

» 'Alle vestigingen van Hudson's Bay blijven open, ook in Haarlem'

» Blokker België 'te Nederlands'

»Euretco Fashion maakt productinformatie inzichtelijk voor retailers

» Winkeldiefstal enorme strop voor Nederlandse retailers

» Topman Stop & Shop treedt af

Events save the date

Retail & Brands Festival 12 september 2019

What's Next in Retail Tech 5 november 2019

Stores That Wow  11 februari 2020

Image
Facebook Twitter YouTube LinkedIn

RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom

Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.