Coca-Cola startte twee jaar geleden met het initiatief 5by20 om wereldwijd de positie van vrouwen te versterken. De video laat zien hoe de frisdrankfabrikant een Chinese vrouwelijke ondernemer hielp om haar minisupermarkt om te bouwen naar een meer digitale variant.
Een hogere winkelomzet, betere service, meer kwaliteit, tevreden medewerkers en dat zonder extra loonkosten en extra werk. Het klinkt te mooi om waar te zijn, maar volgens Ewald van den Hout van het gelijknamige consultancybureau kan het heel goed.
Het Spaanse Ecoalf pioniert sinds 2009 met fashionitems die volledig van gerecycled vuilnis gemaakt zijn. Het moeilijkst is misschien wel het veranderen van de klantperceptie, merkt oprichter Javier Goyeneche. Lees in RetailTrends 6 onder meer een interview met het merk.
Hoe houd je het meeste grip op de last mile-bezorging van je producten? En welke technologie kun je dan het beste gebruiken? Het zijn vragen waar retailers steeds vaker mee zitten. Deze infographic biedt uitkomst.