| Ray-Ban opende vorig jaar in kort tijdsbestek zijn eerste drie brandstores in Nederland en wil heel Europa veroveren met eigen winkels. We spraken countrymanager Paddy van Erve onder meer over hoe je 365 dagen per jaar zonnebrillenwinkels runt en de gelijkenis met een Apple Store. |
| Waarom een fysieke winkel openen, als je genoeg hebt aan augmented reality? HP opende eind vorig jaar op een drietal locaties in ons land een tijdelijke winkel, die alleen via een speciale app te bezoeken was. |
| De maaltijdbox mag dan de hype voorbij zijn, voor Marley Spoon is de rek er nog niet uit. De Duitse startup denkt uit te kunnen groeien tot een miljardenbedrijf. |
| Veel merken die ooit de winkelstraten domineerden, zijn we nu allang vergeten. Ook modemerk Fred de la Bretoniere merkte een dalende populariteitstrend op, maar data toont aan dat het tij keert. Sander Lems doet uit de doeken hoe het merk dat voor elkaar krijgt. |
| Met meer dan achthonderdduizend banen is de detailhandel qua werkgelegenheid de grootste sector in Nederland. Veel mensen hebben ooit achter de toonbank gestaan of vakken aangevuld. In deze infographic staat de top tien vaardigheden van winkelpersoneel, die ook buiten de sector goed van pas komen. |
| Kom op dinsdag 12 februari ook naar Pakhuis de Zwijger in Amsterdam voor de eerste editie van Stores That Wow. |
| Lichtbronnen worden voornamelijk als functioneel gezien, maar licht kan een enorme impact hebben op de beleving in een winkel. Zonder erbij na te denken worden we aangetrokken door goed verlichte winkels en producten. |
| De retail is enorm in beweging. Webshops schieten als paddenstoelen uit de grond en snoepen omzetten af bij de fysieke winkels. De winkelbeleving moet nu geweldig zijn om klanten te binden. In deze whitepaper beschrijven we zes alledaagse problemen binnen de retail en hoe je ze oplost. |
RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom
Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden. |