Image
 
Image
 

De ommezwaai van HEMA in vijf cijfers

Na Blokker duikt ook HEMA in een verlies van honderden miljoenen, maar het schokkende bedrag onderaan de streep schetst geen volledig beeld. Niet alleen geeft het nettoverlies een vertekend beeld van de prestaties, achter de jaarcijfers schuilen verschillende strategische veranderingen die HEMA er weer bovenop moeten helpen.

 
Image
 
Image
 
 
Image
 
 
Image
 
Zo ziet een huis ingericht door Gucci eruit
 

Zo ziet een huis ingericht door Gucci eruit

 

Speciaal voor het jaarlijkse Salon del Mobile in Milaan opent Gucci een pop-upwinkel waar het Italiaanse merk zijn Décorlijn tentoonstelt. In een winkel met twee verdiepingen staat de nieuwste collectie meubels, servies en antiek. 

De winkel als clubhuis
 

De winkel als clubhuis

 

Veel retailers kampen met een gebrek aan onderscheidend vermogen. Een manier om relevant te blijven, is ervoor te zorgen dat consumenten bij je langskomen. Niet alleen om spullen te kopen, maar ook om ze samen te proberen en er plezier – of andere voordelen – aan te beleven. Het advies van Henk Hofstede: maak een clubhuis van je winkel. 

 
Image
 
 
Image
 
 
Image
 
Appdate: Zo maakt Decathlon sporten toegankelijk voor iedereen
 

Appdate: Zo maakt Decathlon sporten toegankelijk voor iedereen

 

RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Decathlon, Marktplaats en Gucci.

RetailTrends 4: Rumag, Scotch & Soda en het Retail Merkenonderzoek
 

RetailTrends 4: Rumag, Scotch & Soda en het Retail Merkenonderzoek

 

Met brutale, herkenbare teksten claimt het Amsterdamse lifestylemerk Rumag een vaste positie in de timeline van steeds meer millennials.

Advertorial

Drie winnaars NRW Marketing Awards 2019
 

Drie winnaars NRW Marketing Awards 2019

 

De winnaars van de NRW Marketing Awards 2019 zijn bekend. De awards zijn een jaarlijkse bekroning voor de meest innovatieve, inspirerende en effectieve marketinginspanningen voor een winkelgebied.

Advertorial

Een goede verzendverpakking leidt tot betere reviews
 

Een goede verzendverpakking leidt tot betere reviews

 

Voor veel klanten zijn reviews bepalend bij de keuze voor een webshop. Volgens Robert Jan Peters, eigenaar Sportshop.com, spelen verzendverpakkingen een belangrijke rol bij het verkrijgen van positieve reviews. “Mede dankzij de verzendoplossingen van Paardekooper scoren we goed.” 

Image

Whitepapers

» Last-mile delivery challenge

 

» BrandzTop 30 meest waardevolle Nederlandse merken

 

» Datagedreven besluitvorming dankzij advanced analytics

 

» Shopper-first retailing

 

» Omzet ligt voor het oprapen als je aan de juiste knoppen draait 

» Meer whitepapers

 
Image
 
Open het magazine
Image
 
Image
 

» HEMA diep in het rood door waardeverlies

» 'Serveillance in fysieke winkel hetzelfde als online'

» Wehkamp krijgt een nieuwe topman

» Marktplaats wil met fotoherkenning adverteren makkelijker maken

» Coolcat failliet verklaard in België, in Nederland nog even open

Events save the date

Catch the Shopper 25 april 2019

Changemakers in Retail 23 mei 2019

Retail & Brands Festival 12 september 2019

What's Next in Retail Tech 12 november 2019

Image
Facebook Twitter YouTube LinkedIn

RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom

Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.