Winnaar/verliezer van de week

Image
De online inhaalslag van Mooi Parfumerie
 

De online inhaalslag van Mooi Parfumerie

 

Na dertien jaar gaat Mooi Parfumerie, met 41 fysieke winkels, voor het eerst online. De keten maakt in samenwerking met Parfumswinkel een digitale inhaalslag, vertelt commercieel directeur Kees van Beem. “Hadden we het eerder willen doen? Ja en nee.” 

Winnaar/verliezer van de week: VanMoof en FNG-oprichter Dieter Penninckx
 

Winnaar/verliezer van de week: VanMoof en FNG-oprichter Dieter Penninckx

 

RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: VanMoof en FNG-oprichter Dieter Penninckx.

De voordelen van een chatbot in coronatijd
 

De voordelen van een chatbot in coronatijd

 

Door de coronacrisis zijn veel consumenten van plan hun aankopen ook in de toekomst vaker online te doen. Dat geldt ook zeker voor hun feestaankopen, blijkt uit deze infographic. Daarin lees je tevens waarom een chatbot zo'n slecht idee nog niet is.

Image
Een kijkje in de eerste Amazon Fresh-supermarkt

De eerste Fresh-supermarkt van Amazon staat in Woodland Hills, Los Angeles en opende deze week zijn deuren voor het grote publiek. Klanten kunnen er gebruikmaken van de slimme speaker Alexa en de Amazon Dash Cart, die automatisch registreert welke producten je in het winkelwagentje legt. Hoe dat werkt, zie je in deze video.

 
Image
 

Service

Zo combineer je winst voor je bedrijf met winst voor de wereld om je heen
 

Zo combineer je winst voor je bedrijf met winst voor de wereld om je heen

 

Winst voor je bedrijf combineren met winst voor de wereld om je heen: daar draait het om bij het RetailTrends-event Changemakers in Retail. Op de line-up staan HEMA, Zeeman, IKEA, Jumbo, Ben & Jerry's, en Jan Terlouw.

Service

RetailTrends september: Rituals, Sander van der Laan en de RetailRookies
 

RetailTrends september: Rituals, Sander van der Laan en de RetailRookies

 

In het septembernummer van RetailTrends spreken we met Rituals-oprichter Raymond Cloosterman over wat een jaar vol hoogtepunten had moeten worden. Verder onder meer aandacht voor Holland & Barrett, de RetailRookies en de retaillessen van Sander van der Laan. 

 
Image
 

In het septembernummer van RetailTrends:

 
Image
 
Sander van der Laan
 
Image
 
Holland & Barrett
 
Image
 
Open het magazine
 
Image
 

» ACM verdenkt sector woninginrichting van kartelvorming

» Albert Heijn wil 2025 mensen met afstand tot arbeidsmarkt in dienst

» Uitrol AH to go in tankstations BP pas volgend jaar

» EssilorLuxottica ontwikkelt slimme bril samen met Facebook

» Tom Tailor volledig in Chinese handen

Events save the date

Steve Dennis: Hoe kun je je groei weer aanwakkeren in een tijd van digitale disruptie? - 23 september

Changemakers in Retail - 7 oktober

What's Next in Retail Tech - 12 november

Stores That Wow 2021 - 9 februari

Alternatieve tekst
Facebook Twitter YouTube LinkedIn

RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom

E-mailadres - info@retailtrends.nl


Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.