Hoe Oatly een havermelk-imperium bouwde

 
Image
 
Image
 

De winkelleegstand neemt weer toe, hoe erg is dat?

Voor het eerst sinds jaren loopt de winkelleegstand weer op. We zitten bijna weer op het niveau van 2015, het dieptepunt tot nu toe. Op 1 januari stond 7,3 procent van de winkels leeg. Maar hoe erg is dat?

 
Image
 
 
Image
 
 
Image
 
Binnenkijken bij een genderneutrale beautystore
 

Binnenkijken bij een genderneutrale beautystore

 

Mannelijk versus vrouwelijk, hard versus zacht: in het design van deze winkel van Noto Botanics komen tegenstellingen samen. Dat zeggen ontwerpers Tyler Thomas en Gabbi Sun over de boetiek, die onlangs zijn deuren opende in Los Angeles. Het is de eerste flagshipstore van het genderneutrale, organische cosmeticamerk.

Hoe Oatly een havermelk-imperium bouwde
 

Hoe Oatly een havermelk-imperium bouwde

 

Door het groeiende aantal mensen met een lactose-intolerantie en duurzaamheidsredenen stijgt de vraag naar plantaardige alternatieven ter vervanging van zuivelproducten. Het Zweedse Oatly plukt hier de vruchten van. Leer in deze video waardoor het havermelkmerk zich ontpopte tot miljoenbedrijf.

Zo voorkom je verrassingen op Valentijnsdag
 

Zo voorkom je verrassingen op Valentijnsdag

 

Je zou denken dat er in december veel wordt uitgegeven aan kerst en Sinterklaas, maar onderschat ook de dag van de liefde niet. Naar verwachting wordt er twintig miljard uitgegeven op 14 februari. Met deze infographic van Bidtellect heeft Valentijnsdag in elk geval geen verrassingen meer voor jou als retailer.

RetailTrends 1: fonQ, Wish, Aesop en het einde van fastfashion
 

RetailTrends 1: fonQ, Wish, Aesop en het einde van fastfashion

 

In het januarinummer van RetailTrends onder meer een interview met fonQ-ceo Antoine Brouwer, de wondere wereld van shoppingapp Wish en de retaillessen van Ronald van Zetten.

Advertorial

Vijf technologische trends voor 2020
 

Vijf technologische trends voor 2020

 

Technologie is in voortdurende ontwikkeling. Klanten verwachten op basis van hun mobiele ervaringen een persoonlijke en gebruiksvriendelijke aanpak en interactie die vertrouwd aanvoelen. Wat zijn de belangrijkste technologische trends voor 2020 die aan deze verwachtingen voldoen?

Advertorial

Retailers boeken meer omzet met slimme loslegsystemen
 

Retailers boeken meer omzet met slimme loslegsystemen

 

Forbo heeft de ideale oplossing voor flexibele loslegvloeren voor winkelbedrijven. Met Fast Fit vernieuwt u interieurs in een oogwenk.

Image

Whitepapers

» Last-mile delivery challenge

 

» BrandzTop 30 meest waardevolle Nederlandse merken

 

» Datagedreven besluitvorming dankzij advanced analytics

 

» Shopper-first retailing

 

» Omzet ligt voor het oprapen als je aan de juiste knoppen draait 

» Meer whitepapers

 
Image
 
Open het magazine
 
Image
 

» Nog geen zicht op doorstart Didi, winkels blijven voorlopig open

» BCC op zoek naar een nieuwe partner

» Wijkwinkelcentra zijn succesvol; nauwelijks leegstand

» Google koopt Europees e-commerceplatform

» ‘Vernieuwde’ Gerry Weber wil weer groeien

Events save the date

Stores That Wow  11 februari 2020

Next Gen Retail in Berlijn 2&3 april 2020

Catch the Shopper 23 april 2020

Changemakers in Retail - 28 mei 2020

RetailTrends Live! 10 september

What's Next in Retail Tech 12 november 

Facebook Twitter YouTube LinkedIn

RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom

Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.