Zorg van de Zaak start campagne met FC Utrecht | ATL bureaus zitten in soort van identiteitscrisis Online versie
Marketing & technology
MarketingTribune
      Bureaus Design Online Marketing
      Business-to-Business Food en Retail Sponsoring
  Algemeen Contentmarketing Media
Deliveroo lanceert marketingstunt: 'Bouwen aan naamsbekendheid en merkvoorkeur'
 Algemeen  Bezorgservice Deliveroo heeft een nieuwe marketingstunt op poten gezet: Spot the Roo. Een interactieve video-game waarmee je punten (en daarmee korting) kunt verdienen door Deliveroo-elementen te spotten in het Amsterdamse straatbeeld. Deliveroo is naar eigen zeggen de eerste adverteerder die een dergelijke game heeft gelanceerd. Evelyne Muntjewerf, head of marketing, licht de marketingstunt toe.
Lees verder »
Content leveren waar en wanneer het nodig is
Advertorial - De tijd van traditionele cms is voorbij. Marketeers moeten nadenken over de omnichannel merkbeleving. De diversiteit van de customer touchpoints levert organisaties gigantische nieuwe mogelijkheden. Content-as-a-service (CaaS) is een trend in de content management wereld. E-Spirit neemt je mee in een nieuwe en effectieve wijze van content delivery. Kom meer te weten over deze trend op Marketing&Technology 2016!
Bestel hier jouw kaarten »
Zorg van de Zaak start campagne met FC Utrecht
 Sponsoring  Zorg van de Zaak en FC Utrecht trappen vandaag met een relatie-event de campagne ‘Sterker op het Werk’ af. Met deze campagne agenderen zij het thema weerbaarheid op de werkvloer met als doel werknemers zelfbewust en sterker te maken tegen grensoverschrijdend gedrag en werkstress.
Lees verder »
[interview] 'ATL-bureaus zitten in soort van identiteitscrisis'
 Design  Del Monte was in 1996 de eerste die onder de naam Del Monte Gold Extra Sweet een nieuw hoogkwalitatief ras ananas introduceerde. Nu dit ras ook in blik verkrijgbaar is, wilde Delmonte deze innovatie in de markt zetten. Fieldmarketingbureau Opvallers uit Eindhoven heeft de introductie breed ondersteund. Een gesprek met Robert Slokkers, brand manager bij Pietercil Barends - de Nederlandse distributeur van Del Monte – en Martin Damen en Etem Cetin, respectievelijk managing director en commercieel directeur van Opvallers. Damen: 'We hebben het design van de hele campagne inhuis verzorgd.'
Lees verder »
Leer hoe consumenten verschillende devices gebruiken om te shoppen en te kopen!
Advertorial - Smarthphones,laptops, tablets en wearables worden overal ter wereld gebruikt maar op iedere plek met andere doeleinden. Om er achter te komen hoe deze apparaten van invloed zijn op het koopgedrag in de verschillende landen hebben we een onderzoek gedaan binnen de bevolking die tenminste toegang heeft tot 1 van deze apparaten.
Download hier het onderzoek! »
Chatbot als dienstverlener bij Univé
 Online  Verzekeraar Univé is op 18 oktober gestart met een pilot met geautomatiseerde chats: de zogenaamde chatbot. Gedurende tien weken test Univé de inzet van chatbots op verschillende plaatsen op Unive.nl en Facebook Messenger. Klanten die een adreswijziging willen doorgeven, een schade op de woonverzekering willen melden of een premie voor de woonverzekering willen berekenen, hebben de kans door een zogenaamde chatbot geholpen te worden. Tijdens de pilot worden de ervaringen gemeten en indien mogelijk direct verbeteringen doorgevoerd.
Lees verder »
'Vivera door grens 1 miljoen producten per week'
 Food-en-retail  Vivera, de grootste producent van vleesvervangende producten in Nederland, heeft in de afgelopen week een productiemijlpaal behaald. Voor het eerst in de 26-jarige historie produceerde Vivera meer dan 1 miljoen vleesvervangende producten, goed voor 2 miljoen maaltijden, in een week. Dit volume is het gevolg van de structurele groei die in de afgelopen jaren is gerealiseerd, vertelt Heite Dommerholt als eindverantwoordelijke marketing aan MarketingTribune. 'Vivera merkt duidelijk dat de interesse van consumenten in gezondere en duurzamere voeding in Europa sterk toeneemt.'
Lees verder »
The internet of things: Marketing kansen en uitdagingen.
Advertorial - Dit rapport biedt een overzicht van de kansen voor marketeers door inzicht te geven in het gedrag van de consument. Deze inzichten kan je gebruiken om de omzet te vergrootten en je klantenkring uit te bereiden. De uitdaging is om de stroom van gegevens op tijd te analyseren. Lees en leer!
Download hem nu! »
Burst bouwt merkplatform voor kindervoeding Semper
 Bureaus  Burst heeft in samenwerking met de Zweedse merkinnovatiebedrijf Pond hét internationale platform voor Semper uitgerold, 24 sites in vijf markten. Dit platform is zowel B2B als B2C gefocust. Semper heeft alle digitale kanalen gecentraliseerd en dezelfde experience voor alle markten gecreëerd.
Lees verder »
PR-bureau FNKE wint pitch SodaStream
 Bureaus  SodaStream kiest na een pitch voor PR-bureau FNKE als partner voor al haar PR-activiteiten in Nederland. FNKE overtuigde tijdens de pitch met een data-gedreven aanpak en het creatieve concept ‘Gewoon water is ook maar zo plat’. Het komende jaar introduceert FNKE SodaStream op de Nederlandse markt.
Lees verder »
 
woensdag 23 november 2016 @MTribune t f
Headlines
 » Nieuwe mensen bij MWM2, BuroSix,...
 » Vloggen voor een Media Markt stage
 » Kamera Express wint de Rotterdamse...
 » PR-bureau FNKE wint pitch SodaStream
MAT2016
Blogs
Gooi de ROI maar uit het raam, leve TTM!
De wereld versnelt. Organisaties moeten sneller investeren in de juiste innovaties, producten en diensten. Vaak wordt de ROI gebruikt om kansrijke initiatieven te selecteren. Om er vervolgens bij de marktintroductie achter te komen dat het om schijnzekerheid gaat. Aannames kloppen niet, de wereld is al weer veranderd en slimme first mover- en fast second-bedrijven zijn er met de buit van door gegaan. De ‘return on investment’ is steeds vaker een slechte succesvoorspeller. Wat dan wel?
tSjors van LeeuwenLees verder »
Wat marketeers kunnen leren van Amerikaanse verkiezingen
Ademloos heb ik de Amerikaanse verkiezingen gadegeslagen. De nederlaag van Hillary Clinton kwam voor velen als een verrassing. Ze leek alles voor elkaar te hebben. Haar mediateam was zorgvuldig opgebouwd. Data-analisten zouden samen met social media experts, copywriters, campagnetijgers, influencers (bloggers en vloggers) en partijdige landelijke nieuwszenders Clinton naar het eerste vrouwelijke presidentschap van de Verenigde Staten leiden. Geen twijfel mogelijk. De polls gaven haar zelfs 90% kans op de overwinning. Maar in de nacht van 8 op 9 november werd alles anders.
tHelga VoogdLees verder »
Geef je klanten een positief verhaal om te delen
Vorige maand was ik op een conferentie, waar ik erachter kwam dat ik mijn creditcard in het hotel had laten liggen. Toen de conciërge hem vond, liet hij me dat niet alleen per telefoon weten, maar zorgde hij er ook voor dat de creditcard in een verzegelde enveloppe bij mij op de conferentie werd bezorgd. Wat een uitstekende service!
tGastbloggerLees verder »
Magazine
  MarketingTribune  
  In MarketingTribune 20 »  
Vacatures Exenzo
 » PROGRAMMATIC ADVERTISING SPECIALIST
 » Customer Marketing Manager
 » salesmanager Limburg
 » Brandmanager Koga
 » Business Development Analist
 » Manager Marketing / Verkoop...
 » recruiter
 » Directeur Marketing & Communicatie
Sitecore
Service
 » Abonneren op MarketingTribune
 » Adverteren
 » Profiel wijzigen / afmelden van de nieuwsbrief
 » Colofon
 » Informeer de redactie
BBP Media ©2016 BBP Media B.V.  |  Over MarketingTribune  |  Colofon  |  Contact  |  Partners  |  Privacy Statement  |  Adverteren
 
U bent geabonneerd op de nieuwsbrief van MarketingTribune met dit e-mailadres: newsletter@newslettercollector.com.
Wilt u deze nieuwsbrief niet langer ontvangen dan kunt u hier uw profiel aanpassen.
 

Deze e-mail is verstuurd met de e-mailmarketing software Clang van E-Village.
Wil jij ook meer halen uit jouw e-mailmarketing? Laat je gegevens achter en wij nemen contact met je op.