Coronacommunicatie in de winkelstraat: mag het een beetje vriendelijker!?

Image
Wordt Denticien de Hans Anders van de kunstgebitten?
 

Wordt Denticien de Hans Anders van de kunstgebitten?

 

Voor brillen en gehoorapparaten kun je al jaren terecht in de winkelstraat, dus waarom niet voor een kunstgebit? Vanuit die gedachte ontstond Denticien, dat moet uitgroeien tot een franchiseketen. We spreken met oprichter Germen Versteeg.

Ziet jouw webshop er betrouwbaar uit?
 

Ziet jouw webshop er betrouwbaar uit?

 

Zijn de producten van goede kwaliteit? Kan ik items terugsturen als ik niet tevreden ben? Om de klant voor je te winnen, moet je website er op alle fronten betrouwbaar uitzien. Go Globe zette een aantal tips op een rij.

'Feitelijk wordt er triage in de economie toegepast'
 

'Feitelijk wordt er triage in de economie toegepast'

 

Het op slot zetten van de economie door de coronacrisis richt indirecte schade aan. "Feitelijk wordt er in de economie triage toegepast", stelt hoogleraar marketing en retail Kitty Koelemeijer in gesprek met Paul van Liempt. Bekijk hier het hele interview.

 
Image
 
Coronacommunicatie in de winkelstraat: mag het een beetje vriendelijker!?
 

Coronacommunicatie in de winkelstraat: mag het een beetje vriendelijker!?

 

Na een lange tijd van crisis met bijbehorende crisiscommunicatie waarin we vooral bezig waren klanten úit de winkel te houden, is de drempel om een winkel binnen te gaan een stuk hoger geworden. Nu is het tijd om onze weg te vinden naar het nieuwe normaal, waar klanten weer uitgenodigd worden om (op een verantwoorde manier) weer te gaan winkelen.

Service

Live interview met Marit van Egmond (Albert Heijn)
 

Live interview met Marit van Egmond (Albert Heijn)

 

Het gesprek wordt vrijdag, 5 juni van 9.00 tot 10.00, live gestreamd op RetailTrends.nl.

Service

Joe Pine: De post-corona experience economy
 

Joe Pine: De post-corona experience economy

 

Consumenten komen niet voor spullen naar je winkel, maar voor een waardevolle besteding van hun tijd. Dat is het uitgangspunt van Joe Pines concept van de experience economy. En toen kwam de coronacrisis. Wat betekent dit voor de invulling van retail als ervaringsgerichte industrie op de langere termijn?

Service

Podcast: Retaillessen van John van der Ent (Spar)
 

Podcast: Retaillessen van John van der Ent (Spar)

 

In deze podcastaflevering praten we met John van der Ent, ceo van Spar en de laatste topman van V&D. Van der Ent spreekt uitgebreid over de retaillessen die hij geleerd heeft. Ook gaat hij in op het effect van de coronacrisis voor retail en het gemis aan regie door de overheid hierin.

 
Image
 

In het aprilnummer van RetailTrends:

 
Image
 
House of Einstein
 
Image
 
De vrouw achter Amazon
 
Image
 
Open het magazine
 
Image
 
 
Image
 

» C&A heeft 'drastische maatregelen' nodig om te overleven

» De Bijenkorf opent patisserie in Amsterdam

» Baunat opent virtuele showroom

» Spar laat sterke groeicijfers zien, vooral in Nederland

» Ahold Delhaize neemt 62 Amerikaanse supermarkten over

Events save the date

Christine Boland: Ontketen de aantrekkingskracht van je merk - 9 juni

Joe Pine: De post-corona experience economy - 16 juni

Richard van Hooijdonk: Welkom in de nieuwe retailrealiteit - 30 juni

RetailTrends Live! - 10 september

Catch the Shopper - 14 september

Changemakers in Retail - 7 oktober

What's Next in Retail Tech - 12 november 

Facebook Twitter YouTube LinkedIn

RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom

E-mailadres - info@retailtrends.nl


Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.