Meten is weten en daarom is het voor zowel retailers als merken belangrijk om met data science aan de slag te gaan. Tijden het Retail & Brands Festival biedt Building Blocks inzicht in de resultaten die daarmee kunnen worden geboekt. Erwin van Oosten van het techbedrijf deelt nu alvast wat ervaringen met merken als Swarovski en Corendon.
Daka opende vorige maand zijn vijftiende vestiging. In het Utrechtse winkelcentrum The Wall brengt de van oorsprong Rotterdamse formule op drieduizend vierkante meter sport en lifestyle samen.
Emoticons duiken steeds vaker op in marketingcommunicatie. Bedrijven lokken er interactie met hun doelgroep mee uit en zetten hun boodschap kracht bij. Tien creatieve voorbeelden op een rijtje, van onder meer IKEA, Domino's en McDonald's.
Waar retailers vroeger op basis van ervaring bulkzendingen per seizoen bestelden waarmee ze de markt overspoelden, draait nu alles om lastminute-demand. Maatwerk dus. Dat begint met smart IT en razend slimme logistiek.
Met dit jaar op de line-up: HEMA, Leen Bakker, Apple, Google, bol.com, Ecoalf, Marley Spoon, Freitag, Son of a Tailor, 100% Football, RUMAG, NA-KD, de tien RetailRookies en nog veel meer!
Marktplaats geeft ondernemers directe toegang tot een koopgericht miljoenenpubliek. Zowel prille starters als doorgewinterde ondernemers kunnen zo hun verkoopcijfers verbeteren.
Must see! Een verkooptool die persoonlijk advies combineert met een unieke klantervaring? Dat is de Slimme Passpiegel! Deze innovatie is dé ideale assistent van de winkelmedewerker.