Cruciale periode voor beter voedselbeleid Komende maanden staat belangrijk voedselbeleid op de Europese agenda. Wat zullen Roemenië en haar officiële partner Coca-Cola dan doen? Denk aan de herziening van de algemene levensmiddelenwetgeving en het besluit over een nieuw voedselkeuzelogo. Maar denk ook aan de suikerheffing voor frisdrankfabrikanten, die steeds meer steun krijgt, of de groeiende weerstand tegen de opdringerige kindermarketing van junkfood. Heeft Coca-Cola misschien haar hand overspeeld met deze brutale poging om politieke toegang te kopen? We moeten nu duidelijk maken dat de mensen in Europa niet willen dat Coca-Cola invloed kan kopen. Het is volstrekt onaanvaardbaar dat er partnerschappen bestaan tussen hoge politieke posities en bedrijven, met name dit soort grote multinationals. Wij staan voor een democratisch Europees beleid dat de belangen van de burgers vooropstelt. Er moet een einde komen aan de schaamteloze lobby, sponsoring en politieke invloed van de voedingsindustrie. Sluit u aan bij de eis om de Coca-Cola's van deze wereld uit het hart van de Europese politiek te halen. We moeten hier echt niet in berusten! Doe mee aan onze e-mailactie! |