Video's van IKEA, Zeeman, HEMA, Jumbo en Jan Terlouw

Alternatieve tekst
Image

Dit was Changemakers in Retail 2020
Winst voor je bedrijf combineren met winst voor de wereld om je heen. Of je nu opstaat tegen klimaatverandering, een politiek statement maakt of mensen die het nodig hebben een duwtje in de rug geeft: je kunt als retailer of merk zoveel meer dan producten verkopen alleen.

 

Kijk hier alle video's van de presentaties terug

Alternatieve tekst

Jan Terlouw
voormalig minister van Economische Zaken

Alternatieve tekst

Eva Ronhaar 
HEMA

Alternatieve tekst

Arnoud van Vliet

Zeeman

Alternatieve tekst

Hanneke van de Vijfeijke

IKEA

Alternatieve tekst

Jef Furman
Ben & Jerry's

Alternatieve tekst

Christine Boland 
Trendanalist

Alternatieve tekst

Thijs Swinkels

Brownies & Downies

Alternatieve tekst

Toine Timmermans

Stichting tegen Voedselverspilling

Alternatieve tekst

Claire Trügg

Jumbo Supermarkten

Alternatieve tekst

Femke Helgers

PwC Nederland

Alternatieve tekst

Daan Ubachs

Unrobe

Alternatieve tekst

Marja Baas

MYoMY

Alternatieve tekst

Henk Hofstede

ABN AMRO

Alternatieve tekst

Vivianne van Weele

Nespresso

Alternatieve tekst

Bart Bruggenwirth
Sterke merken, betere wereld

Alternatieve tekst

ABN AMRO

De retailer van vandaag biedt meer dan alleen een winkel als voorraadkast. Klanten winkelen niet meer alleen om producten te kopen, maar ook om ze te ervaren, te testen en advies te krijgen. Daarnaast oriënteert de consument zich vaak online en kan met enkele muisklikken, en vaak zonder bezorgkosten, het gewenste product aanschaffen. Innovatie, gebruiksgemak en circulariteit zijn belangrijk, maar prijs-kwaliteit blijft doorslaggevend. Winkeliers die zich hierop weten te onderscheiden hebben een voorsprong. Door het coronavirus gaan consumenten drastisch minder naar de winkels (voedsel uitgezonderd) en stellen niet noodzakelijke aankopen vaker uit. Voor retailers zijn dit zeer uitdagende omstandigheden.

Alternatieve tekst

PwC

Duurzaamheid staat bij veel bedrijven en organisaties gelukkig steeds hoger op de agenda. Ook bij PwC. Daarom heeft PwC zich gecommitteerd aan 'Net Zero' in 2030. In onze rol als kennisadviseur van Microsoft hebben wij een blauwdruk gemaakt om bedrijven te helpen bij het vertalen van hun Net Zero ambitie naar actie. Hoe zij dat doen en welke welke stappen zij zetten, daarover lees je hier meer.  p>

Image
Facebook Twitter YouTube LinkedIn

RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom

Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.