Bekijk de video-interviews van RetailTrends.

 
Image
Image

Nagenieten van Stores That Wow 2020!
Alweer twee weken geleden bruiste Pakhuis de Zwijger van de inspirerende sprekers en interessante presentaties tijdens Stores That Wow. Was je erbij en wil je nog eens nagenieten, of kon je niet deelnemen maar ben je toch benieuwd naar de verhalen van de sprekers? Bekijk dan hier de video-interviews van RetailTrends. Vergeet ze vooral niet te delen met collega’s die er niet bij waren.

Veel kijkplezier!

Met vriendelijke groeten,

Team RetailTrends

 
Image

Oscar Farinetti - oprichter van Eataly

Overal ter wereld willen mensen Italiaans eten, weet Oscar Farinetti. Daarom richtte hij Eataly op, dat méér is dan een restaurant. Tijdens het Stores That Wow-event van RetailTrends vertelt de oprichter over de aantrekkingskracht van zijn winkels, de lessen die hij onderweg heeft geleerd en zijn ambities in Nederland. Bekijk hier de video.


Meer horen over Eataly? Ga op 17 en 18 juni mee naar Bologna en Milaan voor The Eataly Experience, waar Farinetti zelf zal vertellen over zijn concept.

 
Image

Ibrahim Ibrahim - retailconceptdenker

“Als je je in een winkelomgeving alleen maar richt op verkoop, dan creëer je nooit een authentieke ‘spirituele’ plek en loop je gevaar om verwoest te worden”, beweert Ibrahim Ibrahim. En ook de koopervaring leuker maken volstaat niet. “Je moet niet proberen om shoppen entertaining te maken. Je moet entertainment shoppable maken." Wat retailers volgens de conceptdenker wel kunnen doen om te overleven en hun retailomgeving succesvol te maken.

 

Bekijk hier de video.

Image

"De rol van de fysieke wereld is beduidend veranderd binnen IKEA", meent Miriam Stox. Haar droom is naar eigen zeggen dat de klant meedenkt met het ontwerp van de IKEA-winkels en onderdeel wordt van het merk.

 

Bekijk hier de video.

Image

Zit Nederland te wachten op een plek van beleving, in de vorm van een shoppingmall? Bart van Twillert legt hij uit waarom de tijd juist nu rijp is voor de komst van Mall of the Netherlands.

 

 

Bekijk hier de video.

Image

 

De fysieke retail blijft altijd bestaan volgens Rutger Vlaming, oprichter en ceo van Suittruck. Maar dan moeten retailers wel bereid zijn te innoveren. Suittruck doet het voor: het bedrijf verkoopt maatpakken en andere kleding via een truck, die bij consumenten thuis of op kantoor langskomt.

 

Bekijk hier de video.

Image

Ruim 350 professionals in retail & brands lieten zich op 11 februari inspireren tijdens de tweede editie van Stores That Wow, hét event over de succesfactoren van de fysieke winkel. Geniet na met de aftermovie.

 

 

Bekijk hier de video.

Image

De weg naar een futureproof retailformule

Iedere dag poppen er weer nieuwe retailconcepten op. De meest prachtige en innovatieve winkels vullen de winkelstraten in populaire winkelsteden wereldwijd. Het zijn winkels die druk worden bezocht tijdens retailtours en waar volop aandacht aan wordt besteed in de media. Maar wat is ervoor nodig om als retailer deze wow-factor te ontwikkelen? 

 

Lees hier de blog van Lori van Waes, strategy director Crossmarks.

Image

'Retailers moeten waarde van personeel niet onderschatten'

Nederlanders hechten meer waarde aan een goede service in een winkel dan in andere Europese landen. Zo zegt 84 procent van de Nederlandse consumenten dat winkelpersoneel een shop-ervaring kan maken of breken. Zo blijkt uit het onderzoek dat Reflexis hield onder duizend Nederlandse consumenten. 

 

Download hier het volledige onderzoek.

Image

Brompton: kilometers maken met wereldwijde betalingen

Vouwfietsmerk Brompton veroverde de wereld en zette de volgende stap in het verbinden van haar online en offline kanalen om zo de perfecte klantervaring neer te zetten. 

 

Lees hier de blog en ontdek hoe Adyen Brompton heeft geholpen succesvol te groeien.

Businesspartners 2020

Image
Facebook Twitter YouTube LinkedIn

RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom

Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.