10 juli 2025
X Facebook Linkedin Instagram Online versie
MarketingTribune
Grand Prix Content Marketing
image
NDP Nieuwsmedia stelt bescherming tegen Big Tech voor
NDP Nieuwsmedia, de brancheorganisatie voor nieuwsondernemingen, heeft op haar website zes voorstellen aan de programmacommissies van de politieke partijen gepresenteerd. Dit om de invloed van techbedrijven op nieuwsorganisaties te kunnen beperken.
lees verder
X facebook linkedin
image
Directeur Marketing Jorieke de Vries verlaat Jumbo: 'We zijn back on track'
Ze wordt, vertelde ze recent nog in MarketingTribune ook 'de ritskoningin' genoemd bij Jumbo, vanwege haar aanpak om retailmedia juist te laten werken: de meest effectieve campagnes op de winkelvloer moeten geïntegreerd zijn met het hoofdthema, als een rits. Nu kondigt CMO Jorieke de Vries haar vertrek aan. 'Tijd om mijn horizon te verbreden en verder te kijken.'
lees verder
X facebook linkedin
Bekroningen Distributie GPCM 2025
[advertorial] Jaarlijks reikt de GPCM Bekroningen aan de categorie distributie. Hierbinnen worden er 5 bekroningen uitgereikt in de categorieën: Distributiestrategie, Inzet influencers, Inzet partnerships, Inzet PR en Inzet social media. Welke middelen heb jij ingezet om jouw kortlopende campagnes tot een succes te brengen? Meld je nu aan en stuur uiterlijk 24 september jouw case in.
image
[mediabazen] IPG Mediabrands: Edward Knol
De grootste misvatting in onze industrie? Denken dat losse onderdelen het verschil maken. Een goed doordachte mediamix zonder relevante content? Zinloos. Een techstack vol dashboards zonder strategische keuzes? Even waardeloos. De midfunnel skippen en direct op performance duwen zonder merkbelofte te bewijzen in relevante momenten voor je consument, stop ermee!
lees verder
X facebook linkedin
image
Cortina viert eigenheid met nieuwe campagnefilms
Na de succesvolle introductie van de merkpositionering ‘Original as you’ in april, presenteert Cortina samen met creatief bureau Lemon Scented Tea twee nieuwe campagnefilms. De films zetten eigenheid centraal en bouwen voort op het credo dat niet iedereen hetzelfde pad hoeft te volgen.
lees verder
X facebook linkedin
Super Early Bird tickets CrossBorder Event
[advertorial] Leer hoe toonaangevende merken hun positie in het buitenland hebben versterkt en hoe jij sneller, slimmer en duurzamer kunt groeien buiten Nederland. Mis deze kans niet en meld je nu aan voor het CrossBorder Event op donderdag 2 oktober in DeFabrique. Koop nu je Super Early Bird ticket en je ontvangt maar liefst 100 euro korting. *deze korting is alleen voor bezoekers die werkzaam zijn bij retailers, merken en webshops.
image
Felle kritiek op Sire-campagne
De nieuwe campagne van Sire, bedoeld om vooroordelen over ouderen aan te kaarten, heeft juist een golf van verontwaardiging opgeroepen. De spot 'Je bent nooit te oud om te leven', waarin een ogenschijnlijk uitgebluste man tot leven komt tijdens een salsa-les, wordt massaal weggezet als stigmatiserend en wereldvreemd.
lees verder
X facebook linkedin
image
Dorothée Vanderbroeck van Libresse over het doorbreken van schaamte en stigmas
Dorothée Vanderbroeck is Senior Brand Manager bij Libresse. Voor aflevering 130 van de online rubriek 'Mijn Marketing' reageert zij op een aantal steekwoorden: 'Wist je dat Libresse de eerste was die rood "bloed" liet zien in reclames in plaats van een blauwe vloeistof?'
lees verder
X facebook linkedin
Blijf voorop in marketing - óók in de zomer
[advertorial] De zon schijnt, de dagen zijn langer, dus is het tijd om je kennis bij te spijkeren terwijl je ontspant! We hebben een selectie van de meest inspirerende whitepapers samengesteld die je deze zomer niet mag missen.
ABONNEMENT
Deze e-mail is verstuurd met Copernica e-mailmarketingsoftware. Wil jij ook meer halen uit jouw e-mailmarketing? Probeer Copernica dan nu gratis.