Image
 
Image
 

Een kijkje in het brein van de consument

Waar je met enquêtes slechts twintig procent van je verkoop kunt voorspellen, is dat zestig procent bij neuromarketing. Met breinonderzoek weet je bijvoorbeeld precies welke afbeeldingen je voor een advertentie moet gebruiken om succes te boeken. Tim Zuidgeest, medeoprichter van ST&T Research, vertelde daar meer over tijdens Catch the Shopper.

 
Image
 
Image
 
 
Image
 
 
Image
 
Foodshed: meer variatie, minder eenheidsworst
 

Foodshed: meer variatie, minder eenheidsworst

 

Willem Treep wil verandering in de voedselketen. De oprichter van voormalig versconcept Willem&Drees ontwikkelde daarom de onlinemarktplaats Foodshed waar kleinschalige producenten, horeca en retailers elkaar treffen. Treep streeft naar wat hij de democratisering en inkorting van de voedselketen noemt. “Ook de kleinere jongens moeten een plek krijgen op de markt. Dit verstevigt het systeem.”

Hier test Walmart de winkel van de toekomst
 

Hier test Walmart de winkel van de toekomst

 

Door artificial intelligence aangestuurde camera's, interactieve displays, een datacentrum en zelfs een 'slimme muur' die lichaamshoudingen kan nabootsen. Inwoners van Levittown in de staat New York vinden het allemaal in hun buurtsuper. Want Walmart heeft daar zijn Neighborhood Market omgetoverd tot een heus 'intelligent retaillab'. 

 
Image
 
 
Image
 
 
Image
 
Changemakers in Retail: Red Bull, Ecover en waarom de consument niet gehecht is aan jouw merk
 

Changemakers in Retail: Red Bull, Ecover en waarom de consument niet gehecht is aan jouw merk

 

Red Bull hanteert het strikte beleid ‘the bull never speaks’, maar voor Changemakers in Retail maakt de bull een uitzondering. Ook Ecover is erbij in de persoon van head of long term innovation Tom Doomen (een uniek merk én uitzonderlijke functie) en je ontvangt de belangrijkste lessen uit het Meaningful brands-onderzoek van Havas.

Deze digitale marketingtrends kun je niet negeren
 

Deze digitale marketingtrends kun je niet negeren

 

Retailers maken handig gebruik van hun digitale marketingkanalen om klanten naar hun winkels en websites te trekken. Zo introduceerden namen als Hunkemöller en Albert Heijn eerder dit jaar hun eigen podcast-series en bleek in 2017 al dat meer retailers inzetten op chatbots voor klantbenadering. Meer over deze, en dertien andere digitale marketingtrends, lees je in deze infographic.

Advertorial

Hoe ABOUT in korte tijd een trouwe klantenkring heeft opgebouwd
 

Hoe ABOUT in korte tijd een trouwe klantenkring heeft opgebouwd

 

Klantenbinding is van groot belang in de retailsector. Randy Hoogeweegen van ABOUT vertelt ons over hoe hij z’n klanten betrekt bij zijn onderneming met behulp van Lightspeed.

Advertorial

Kom alles te weten over bestelzuilen en self-service kiosken
 

Kom alles te weten over bestelzuilen en self-service kiosken

 

Prestop organiseert op 23, 24 en 25 mei 2019 wederom hét grootste event rondom bestelzuilen en self-service kiosken.

Image

Whitepapers

» Last-mile delivery challenge

 

» BrandzTop 30 meest waardevolle Nederlandse merken

 

» Datagedreven besluitvorming dankzij advanced analytics

 

» Shopper-first retailing

 

» Omzet ligt voor het oprapen als je aan de juiste knoppen draait 

» Meer whitepapers

 
Image
 
Open het magazine
Image
 
Image
 

» Voormalig Blokker-topman Casper Meijer nu ceo bij Welkoop

» H&M is transparanter over herkomst kleding

» Pearle-moeder groeit maar is minder winstgevend

» Nederlandse schoenenketen Reinhard Frans breidt uit naar België

» 'Albert Heijn doet mager eindbod aan distributiepersoneel'

Events save the date

Changemakers in Retail 23 mei 2019

Retail & Brands Festival 12 september 2019

What's Next in Retail Tech 12 november 2019

Image
Facebook Twitter YouTube LinkedIn

RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom

Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.