Image
 

Een versnelling hoger schakelen met intelligente automatisering

Retailers en merken zijn een nieuwe fase van technologische innovatie ingegaan - met intelligente automatisering als kern. IBM en NRF onderzoek toont aan dat twee op vijf retailers en merken al gebruik maken van intelligente automatisering, en dat dat aantal zal verdubbelen in de volgende drie jaar. In eerste instantie wordt het gebruikt om efficiëntie te verbeteren en kosten te verlagen, maar de toepassingen zijn diepgaand en bieden onvoorstelbare mogelijkheden die de klantenervaring verbeteren. Denk aan het automatisch omleiden van zendingen omwille van slecht weer tot het personaliseren van diensten in de winkel op basis van de gezichtsuitdrukkingen van een klant.


Lees hier het volledige rapport:

 
Image
 

Wanneer is jouw marketing efficiënt?
Marketeers in retail werken in een dynamische omgeving waarin constant keuzes gemaakt moeten worden. Van het strategische tot het tactische. Een goed gebouwd marketingplan met oog op de ontvanger heeft een invloed op de marketingresultaten. Maar wat zijn nu aanvaardbare of sublieme marketingresultaten? En worden deze resultaten ook beinvloed door andere factoren? Zijn de benchmarks voor retailers en merken verschillend dan andere industrieën of zijn deze afhankelijk van de regio? Hebben de vakantieseizoenen, de hoogdagen voor onze industrie, invloed op de resultaten en de opt-outs?

De benchmarkstudie onderzoekt e-mail en mobiele marketingberichten verzonden door duizenden merken en geeft specifieke inzichten voor retailers en merken.

Lees en evalueer hier waar jij als retailer of merk staat tegenover de benchmarks

 
Image
 

De waarde van transparantie voor de voedselketen

Voedsel van over de hele wereld is vandaag beschikbaar voor consumenten, ongeacht het seizoen, de locatie of de omgeving. Naarmate de afstand die consumenten hebben van het voedsel dat ze eten toeneemt, hoe meer ze vertrouwen willen hebben in het voedsel dat ze consumeren. Vertrouwen in de origine, de versheid, de duurzaamheid en meerdere factoren dragen bij aan het vertrouwen in de retailer en het merk. 

Je kan op 14 maart deelnemen om te leren hoe IBM Food Trust, een vertrouwd platform dat is gebouwd op blockchain, alle deelnemers aan het voedselecosysteem ten goede komt aan een veiliger, slimmer en duurzamer voedselecosysteem.


Schrijf je hier in voor de webinar

RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom

Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.