Gelekte EU privacywet heeft grote gevolgen voor marketing

7 jaren geleden


Text only:

DDMA | Lees on-line | Voeg toe aan adresboek | Afmelden | Doorsturen
Privacy
Gelekte EU privacywet heeft grote gevolgen voor marketing

Op 8 december jl. ‘lekte’ de concepttekst van de nieuwe Europese privacywet uit. De veranderingen die het Europese ministerie van justitie (DG Justice) voorstelt, zijn ingrijpend. Ook voor direct marketing. Eurocommissaris Reding zei het al eerder, zij wil controle en keuze garanderen voor consumenten.


Alle marketing wordt opt-in
Na een eerste lezing van het lijvige document is duidelijk wat ze bedoelt: alle marketing wordt opt-in. Als het concept in de huidige vorm wordt aangenomen, moet straks expliciete toestemming gevraagd worden voor telemarketing en direct mail.


Delen
Lees het
volledige artikel >

Kennis
Gezocht: 15 marketeers met een frisse blik voor ANWB case
DDMA start 23 januari 2012 met de vierde Dialogue Challenge. Een stoomcursus (7 dagdelen) voor marketeers die dialoogmarketing als visie willen verkennen en de mogelijkheden van dialoogmarketing willen ervaren. Dit jaar staat een crossmediale case van de ANWB centraal. 
Wij horen graag zo snel mogelijk of u, of iemand van uw afdeling, wil deelnemen! Vind hier de Dialogue Challenge Diary van de deelnemers van 2010 (adverteerders & reclamebureaus: o.a. Aids Fonds, Santander, DHL, DCVF, KPN en NS). 
Delen
Lees meer en meld u direct aan >
Events 
Verslag "E-mail & Social Media. Een goed huwelijk?"

Donderdag 1 december is door de DDMA werkgroep E-mail Events & Awards de bijeenkomst: “E-mail & Social Media.
Een goed huwelijk?” georganiseerd. Een interactieve powerplay sessie door Richard van Hooijdonk, specialist op het gebied van social media. Wat zijn de trends en ontwikkelingen op gebied van online marketing? 


Was u niet niet in de gelegenheid om aanwezig te zijn? Lees dan het uitgebreide verslag van deze bijzondere bijeenkomst.


Delen
Lees het verslag >
Privacy
OPTA gaat inzicht geven in klachten
OPTA kondigt op haar website aan organisaties inzage te gaan geven in klachten die over hen binnenkomen via spamklacht.nl en Consuwijzer.nl als dit bijdraagt aan de dialoog tussen de toezichthouder en de markt. OPTA besloot hier onder meer toe na een gesprek met de commissie privacy van VNO-NCW, waarin ook DDMA zitting heeft.
DDMA vraagt OPTA al langer organisaties inzage in klachten te geven en is verheugd met deze aanpassing van de werkwijze. DDMA leden geven al geruime tijd aan dat inzage in klachten voor hen belangrijk is om de interne processen tegen het licht te kunnen houden en aan te passen.
Delen
Lees het volledige bericht >
DM Awards
Steven van Belleghem keynote speaker DM Awards
DDMA en DeMeter zijn verheugd dat niemand minder dan Steven van Belleghem een keynote presentatie zal geven voorafgaand aan de uitreiking van de DM Awards op 12 januari aanstaande.
Nieuwjaarsborrel en inschrijven
Na afloop van de DM Awards uitreiking start de leukste nieuwjaarsborrel van 2012. Proost samen met Steven van Belleghem en 500 collega marketeers op behaalde resultaten en een succesvol 2012.
Delen
Meld je direct aan >
Cookies
Ministerie beantwoordt Kamervragen Cookies
Het Ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie heeft schriftelijk geantwoord op de vragen van Eerste Kamerleden over de gewijzigde Telecomwet. Onder meer over de bepaling van cookies.
Het Ministerie erkent in haar Memorie van Antwoord dat browsers een gebruiksvriendelijke manier zijn om toestemming voor cookies te vragen, maar vindt de huidige default instellingen van browsers te mager. Pas als browsers niet langer standaard cookies accepteren, kan op deze manier toestemming worden gevraagd.
Delen
Bekijk hier het volledige bericht >
Privacy Waarborg
Acht DDMA-leden gecertificeerd voor Privacy Waarborg

Afgelopen maand zijn maar liefst 8 DDMA leden geaccrediteerd voor het Privacy Waarborg: het keurmerk van DDMA voor een juiste omgang met persoonsgegevens in het toesturen van reclame. Hiermee komt het totaal aantal gecertificeerde DDMA leden op 122. 
In Q1 2012 neemt de DDMA Privacy Autoriteit met de overige organisaties contact op om te vragen hoe zij de aanbevelingen zullen implementeren. Indien zij hun beroepspraktijk niet aanpassen, zal dit leiden tot royement uit DDMA. Bent u DDMA-lid en heeft u nog geen Privacy Waarborg? Neem dan contact op met het DDMA bureau.


Delen
DDMA leden met Privacy Waarborg >
Kennis
DDMA kennisbank tips
Onlangs heeft DDMA een onafhankelijke, online kennisbank gelanceerd. Dé plek waar marketeers terecht kunnen voor cases, onderzoek, educatie en vakkennis op het gebied van dialoogmarketing. Iedere week lichten wij een een cae uit de kennisbank. Heeft u onderstaande artikelen al gelezen?
- PwC onderzoek: 'Jong & vrijgevig'
- Social Marketing Case – Plenty Easypull dilemma 
Wilt u inhoudelijk meebouwen aan de kennisbank? Neem dan contact op met Jonneke Prinsen, onderzoek DDMA. 
Delen
Haal meer informatie uit de kennisbank >
Trendsfactory, hét congres over de digitale trends van 2012
Op 26 januari vindt Trendsfactory plaats.
Een event waar LECTRIC kennis deelt, discussies op gang brengt en met bevlogen mensen on stage een zeer trendgevoelige belevenis neerzet.
Speciaal voor DDMA-leden: € 100,- korting! (code: DDMATF12)
B2B Marketing Formum
Kom ook naar het B2B Marketing Forum op 20 maart 2012 voor nieuwe marketinginzichten en inspiratie met onder meer topsprekers zoals Scott Stratten en Steven van Belleghmen, 1:1 coaching, interactieve workshops en meer. 
Speciaal voor DDMA-leden 10% korting (code: DDMA100)
 
 
Lees verder >
 
Schrijf je nu in >
 
Inhoud
>
Gelekte EU privacywet heeft grote gevolgen voor marketing
>
Gezocht: 15 marketeers met een frisse blik
>
Verslag Email & Social Media. Een goed huwelijk? 
>
OPTA gaat inzicht geven in klachten
>
Steven van Belleghem keynote speaker DM Awards
>
Ministerie beantwoordt Kamervragen Cookies
>
Acht DDMA leden gecertificeerd voor Privacy Waarborg
>
DDMA kennisbank tips
Contact
W.G. Plein 507/508
1054 SJ Amsterdam
Routebeschrijving - pdf
T 020 - 4528413      
F 020 - 4528395
E info@ddma.nl
Blogs
Volg ons
 
 
Wat is DDMA
DDMA is de branchevereniging voor dialoogmarketing en omvat alle vormen van directe communicatie; van social marketing tot direct mail. DDMA biedt deskundige en praktische kennis over datadriven marketing. Als service aan onze leden (opdrachtgevers & dienstverleners), als gesprekspartner van Den Haag en Brussel en als promotor van kwaliteit in de sector.
 
Delen
Visie DDMA >
Wat doet DDMA
Leden
Wat doet DDMA?
Voordelen lidmaatschap
Privacy Waarborg
 
 
DDMA | Reageren | Doorsturen | Uw gegevens | Aanmelden | Afmelden
U ontvangt deze e-mail op het volgende adres: Nnewsletter@newslettercollector.com

Ddma.nl

Categorieën: Overige | Diversen
Leeftijd: 19 t/m 30 jaar 31 t/m 64 jaar 65 jaar en ouder

Deel deze nieuwsbrief op

© 2019