De nieuwsbrief van Happy Horizon Non-profit informeert je over alles waar we ons mee bezighouden. Van huis naar huis, nergens thuis… Het doorplaatsen van kwetsbare kinderen staat dit jaar centraal tijdens de Week van Het Vergeten Kind. Als je steeds ergens anders wordt geplaatst, voel je je nergens thuis en verlies je het vertrouwen in jezelf en je omgeving. Happy Horizon tekende voor strategie en creatie van de publiekscampagne. Met het symbolische beeld van een kind dat in een koffer slaapt, maken we duidelijk dat ons zorgsysteem ernstig tekortschiet. Je komt de campagne tegen op televisie, in de bioscoop, op straat en op social media. |
|
Alles-wat-je-altijd-wilde-weten-over- AI -maar-niet-durfde-vragen… |
|
“Veel mensen denken dat AI-beeldgeneratie het design kan vervangen. Ik zie het juist als een uitbreiding van de gereedschapskist. Het begint met een goede prompt, maar verwacht niet gelijk een perfect resultaat. Neem de tijd om het te verfijnen en te perfectioneren. Alleen dan creëer je iets unieks." Martijn Mandemakers, vormgever (en AI-goeroe) bij Happy Horizon |
|
|
ZOA’s Warmte Offensief Stel je voor dat je moet overwinteren in Syrië of Oekraïne. Buiten is het gruwelijk koud met temperaturen ver onder het vriespunt. En binnen is het ook gruwelijk koud omdat alle huizen kapotgeschoten zijn. ZOA helpt met dekens, winterjassen en kachels. En wij helpen met de campagne ‘Warmte Offensief’ (een knipoog naar de oorlogssituatie in beide landen), waarbij we mensen vragen een kachel te doneren. In de radiospot hoor je de wind gieren en vragen we de luisteraar: ‘Weet jij hoe -20 voelt?’. Naast radio zetten we direct mail en online media in. |
|
Campagne classics: Bloody Happy! |
|
|
Deze advertentie voor Greenpeace werd in 1995 bedacht door het Engelse bureau Leagas Delaney en sloeg in als een bom. Het was een gedurfde campagne, die liet zien dat je ook met humor mensen kunt laten doneren. De advertentie verscheen in kranten, tijdschriften en billboards, maar het bereik groeide verder door alle media-aandacht. En niet onbelangrijk: het aantal ‘legacy-gifts’ aan Greenpeace nam flink toe! |
|
⏰ 🎬 🙌 Donderdag 13 maart: Happy ‘TikTok’ Hour Kun je jongeren betrekken bij goede doelen? Tijdens onze Happy Inspiration Hour laten Bart Kampschreur en Anne Bal-Berghuis zien wat er mogelijk is als je anders leert denken. Ze nemen je mee in de wereld van algoritmes en videostructuren. En laten zien dat je TikTok moet snappen, ook als je zelf niet actief bent. Bert Kampschreur is oprichter van Vortex, het social label van Happy Horizon. Anne weet als account director bij Happy Horizon Non-profit alles van fondsenwerving en activatie. Wil je erbij zijn? geef je SNEL op! |
|
IKEA meets Kinderhulp Waarom herken je een IKEA advertentie uit duizenden? Is het het lettertype? De prijzen die altijd prominent in het beeld staan? De suggestie dat je als kijker in de ruimte staat? In het kader van de ‘Geef ze warmte’ campagne van Kinderhulp, bedachten wij een pastiche in de stijl van IKEA. Maar in plaats van een gezellig ingerichte ruimte, tonen we een kinderkamer waar handige spullen juist ontbreken. Want kinderarmoede komt in Nederland vaker voor dan je denkt…. De advertentie stond rond de jaarwisseling in verschillende landelijke dagbladen. |
|
Wandelgangenwoord van de Maand JOMO [joow-moow] ( zelfst. nwd.) Letterlijk ‘Joy of Missing Out’: de blijdschap dat je iets hebt gemist. Levenshouding gebaseerd op onthouding en zelfbescherming, als reactie op een wereld waarin je steeds meer kan, mag en moet. Populaire poging van mensen die nooit iets leuks meemaken om toch tevredenheid uit te stralen. |
|
|
|
͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏