[Interview] Freek Staps over merkjournalistiek van Second Degree | Cannes-jurylid Saskia Kok (Bonkers): 'Nederlandse reclamefilms worden weer eigengereider' Online versie
MarketingTribune
      Bureaus Design Online Marketing
      Business-to-Business Food en Retail Sponsoring
  Algemeen Contentmarketing Media
Gouden Zaag record: 41 creatieve teams strijden om Zaag 2017 - shortlist samengesteld
 Algemeen  Voor de 15de keer reikt MarketingTribune in samenwerking met Lode Schaeffer (Indie) en het JongeHonden | Dutch Young Creatives-bestuur dit jaar de 'Gouden Zaag' uit aan jong creatief talent dat het hardst aan de stoelpoten van de gevestigde orde zaagt. Een ongekende competitie barstte los voor de shortlist. We spreken het JoHo-bestuur, verantwoordelijk voor deze intensieve voorselectie. Ziehier ook de gezichten van de shortlist-jury, alle negen op een rij.
Lees verder »
Modernisering van jouw marketing organisatie
Advertorial - Maak kennis met de marketing leiders van onder andere Comerica, Lenovo, RCI, SAS en Visa - en leer hoe zij een nieuwe marketing-cultuur creëerden door het toevoegen van data en analyse. Je krijgt praktische tips over hoe zij hun bedrijf hebben gemoderniseerd met marketing analytics, door de grenzen van digitale marketing op te zoeken en het herdefiniëren van hun marketing strategieën.
Lees meer »
[Interview] Freek Staps over merkjournalistiek Second Degree
 Bureaus  Second Degree, onderdeel van Dept, start met een newsroom waar (oud)journalisten van onder andere het NRC, De Volkskrant en De Wereld Draait Door content produceren voor merken en media. MarketingTribune spreekt met hoofdredacteur Freek Staps over de nieuwe afdeling.
Lees verder »
Cannes-jurylid Saskia Kok (Bonkers): 'Nederlandse reclamefilms worden weer eigengereider'
 Bureaus  Tien Nederlanders zitten dit jaar in de jury van reclamefestival Cannes Lions. MarketingTribune vroeg ze naar hun kijk op Cannes en de positie van Nederlandse creativiteit. Aan het woord is ditmaal Saskia Kok, executive producer van Bonkers Amsterdam en jurylid Film Craft. 'Ik zie veel Public Awareness, soms ongegeneerd.'
Lees verder »
Tips voor een succesvolle multichannel strategie
Advertorial - BBP Media is hét platform voor e-commerce, marketing en customer service professionals. U krijgt van ons vandaag een aantal ijzersterke whitepapers, zodat u kennismaakt met nieuwe inzichten over het onderwerp dat u nu het meest aanspreekt. Gratis en voor niks. Neem snel een kijkje! En doe uw voordeel met deze exclusieve en waardevolle content.
Lees verder »
Free a Girls School For Justice lanceert tweede campagnefilm
 Online  In nauwe samenwerking met J. Walter Thompson Amsterdam ontwikkelde MassiveMusic een indringend muziekstuk voor de nieuwe Free a Girl-campagne. Het is de tweede campagnefilm voor de eerste School for Justice. Het nieuwe opleidingsinstituut leidt minderjarige meisjes op die zijn bevrijd uit de kinderprostitutie in de bordelen van India. Hun doel: advocaat of openbaar aanklager worden om zo de criminelen te kunnen berechten die hen ooit als bezit zagen.
Lees verder »
180 Kingsday wint pitch BMW
 Bureaus  180 Kingsday, dat de afgelopen vijf jaar al als lead-agency voor MINI werkte, zal vanaf 1 september ook voor BMW gaan werken. Na een uitgebreide pitch onder begeleiding van 3MO kwam 180 Kingsday als beste naar voren.
Lees verder »
Is de Benelux klaar voor de digitale transformatie?
Advertorial - Wij hebben voor jullie een onderzoek uitgevoerd naar de digitale transformatie en hoe merken hun digitale marketing opnieuw moeten overdenken, met een speciale focus op de Benelux. De inzichten en antwoorden in dit ebook zijn afkomstig van 150 professionals die deelnamen aan het onderzoek.
Klik hier voor alle resultaten en antwoorden »
[interview Ondernemer 108] Jochem Snels - oprichter / eigenaar Another Cookie koffie- en theeconsultancy
 Food-en-retail  MarketingTribune prolongeert de successerie 'Ondernemer van de Week'. Na 100 opvallende vakgenoten -die binnen hun organisatie of als DGA/cmo iets bijzonders uit de grond stampen- aan het woord te hebben gelaten, interviewen we er nog eens 100 bij! Voor eerdere hoogvliegers uit deze serie, zie de linkjes hieronder. Als nummer 108 interviewt de redactie Food&Retail Jochem Snels, oprichter en eigenaar van 'koffie- en theeconsultancy' Another Cookie. De conclusie dat er weinig gedaan werd met de kracht die goede koffie en thee kunnen hebben, gaf Snels de energie het anders te gaan doen. 'Heerlijk om product, markt, mensen, marketing en business bij elkaar te brengen!'
Lees verder »
 
vrijdag 16 juni 2017 @MTribune t f
Headlines
 » PRISM Amsterdam stopt ermee
 » [onderzoek] Word je van eten drugs...
 » Personalisatie-website ZB en Perplex...
 » DDMA: E-mailcampagnes met dynamische...
 » Jarige Dirk van den Broek deelt...
 » 5 vragen aan... Annemieke Deering:...
Blogs
Toen logo’s echte leeuwen waren …
Vóór het digitale tijdperk werd bijna alles op het gebied van grafisch ontwerp door middel van een fysiek proces geproduceerd, ook voor de film- en tv-industrie. Sommige tv-stations en filmstudio’s gingen nog verder en ontwierpen fysieke driedimensionale logo’s om speciale effecten te creëren. Waarschijnlijk is de beroemdste van MGM: Leo the Lion, die voor het eerst in 1916 verscheen.
tHans van der VlietLees verder »
Save a (band) T-shirt - of, hoe zat dat ook alweer met betekenisvolle content?
Ik heb laatst een T-shirt gered. Niet zomaar een T-shirt uit de eerste de beste T-shirtwinkel, nee, een bandshirt van de jeugdafdeling van een Nederlandse modeketen. Het was trouwens niet de eerste keer. Een paar weken eerder heb ik een Joy Divisionshirt gekaapt van de jeugdafdeling van een Scandinavische kledingketen. Ik was zo verontwaardigd dat ik bij de kledingcabines luidkeels stond te verkondigen dat dit een cultband was in de jaren 80 en dat de afbeelding op het T-shirt afkomstig was van hun debuutalbum Unknown Pleasures uit 1979. Bovendien was de kleur van het album stemmig zwart en niet, zoals dit T-shirt, schattig oudroze.
tGastbloggerLees verder »
De Kanttekening
Sinds de krant Zaman Vandaag zijn naam heeft veranderd in De Kanttekening, heb ik een abonnement genomen. Om eens de andere kant te horen. Voor degenen die de krant niet kennen: De Kanttekening is een Turks-Nederlandse krant over integratie, de Islam, nieuwe Nederlanders en racisme. Ik kende de krant tot voor kort ook niet, maar dankzij een artikel in de NRC ben ik de krant op het spoor gekomen en krijg ik hem nu wekelijks op de deurmat.
tGastbloggerLees verder »
Aan de slag met cloudmarketing? Deze zes stappen helpen je vooruit
Laatst kocht een klant in jouw shop een zwembroek, daarom krijgt hij op een zonnige lentedag automatisch een persoonlijk gerichte aanbieding op zijn mobiel of tablet, van een hippe zonnebril bijvoorbeeld of slippers. Dat levert extra omzet op. Het bedrijfsleven ervaart langzaam maar zeker de vele mogelijkheden en toepassingen van kunstmatige intelligentie (AI). Al die kunstmatige slimmigheid wordt steeds meer en dieper in cloudmarketing-platformen geïntegreerd. En wat mij betreft is er voor marketing een bloeiperiode aangebroken. Het totaalbeeld van iedere afzonderlijke klant, waarmee je een gestroomlijnde customer journey kunt bouwen, wordt steeds gedetailleerder. Met het juiste platform heb je volledig zicht op wie je klant is, waar hij zich bevindt, wat hij wil en verwacht. En dat is precies wat je als marketeer wilt weten!
tAshling KearnsLees verder »
Magazine
  MarketingTribune  
  In MarketingTribune 11 »  
Vacatures Exenzo
 » coördinator digitale technologie en...
 » beleidscoördinator marktontwikkeling...
 » communicatiecoördinator (Amsterdam)
 » Product Manager Commercial Transport...
 » Hoofd Marketing & Educatie (Den Haag)
 » Senior Productmanager Internet...
 » Marketing en Communicatie Medewerker...
 » Medewerker Marketingcommunicatie...
Service
 » Abonneren op MarketingTribune
 » Adverteren
 » Profiel wijzigen / afmelden van de nieuwsbrief
 » Colofon
 » Informeer de redactie
Zijtribune
Big data is watching you
Oh ja? Wat is de status van Big Data op dit moment in het marketingvak... in al haar facetten? Bekijkt Mark Zuckerberg ons en aan welke knoppen kan de marketeer nog draaien? Of leven we misschien zelfs al in een simulatie, zoals Wouter Huygen van Micompany suggereert? U leest alle ins en outs over Big Data in de vers verschenen print-editie van MarketingTribune: nummer 11/'17. Voor wie ook de andere helft van het nieuws graag tot zich neemt: sluit nu een abonnement af en mis niks meer. Daar steun je bovendien goede vakjournalistiek mee, want die is niet gratis. Weet ook Mark. Welkom!

http://www.marketingtribune.nl/abonneren
Zijtribune
BBP Media ©2016 BBP Media B.V.  |  Over MarketingTribune  |  Colofon  |  Contact  |  Partners  |  Privacy Statement  |  Adverteren
 
U bent geabonneerd op de nieuwsbrief van MarketingTribune met dit e-mailadres: newsletter@newslettercollector.com.
Wilt u deze nieuwsbrief niet langer ontvangen dan kunt u hier uw profiel aanpassen.
 

Deze e-mail is verstuurd met de e-mailmarketing software Clang van E-Village.
Wil jij ook meer halen uit jouw e-mailmarketing? Laat je gegevens achter en wij nemen contact met je op.