Primark: 'Totaal niet bang dat we in de gevarenzone komen' 

Image
Gratis parkeren, helpt dat de winkelier?
 

Gratis parkeren, helpt dat de winkelier?

 

Maak het parkeren gratis in winkelgebieden. Die oproep is de laatste tijd weer in opvallend veel gemeenten te horen. Maar schieten winkeliers daar wel iets mee op?

 Zo zet Hunting Ensemble opnieuw voet in de winkelstraat
 

Zo zet Hunting Ensemble opnieuw voet in de winkelstraat

 

Het is de enige fysieke winkel van Hunting Ensemble: dit filiaal aan de Weverstraat in Arnhem. Het mannenmodemerk sloot vorig jaar zijn zaak in Den Bosch om zich naar eigen zeggen volledig te focussen op de webshop. Met de opening van deze nieuwe winkel komt het merk terug op zijn besluit.

Primark: 'Totaal niet bang dat we in de gevarenzone komen'
 

Primark: 'Totaal niet bang dat we in de gevarenzone komen'

 

Vijftig jaar, zo lang bestaat Primark al. En nog altijd gelooft de keten heilig in de fysieke winkel. Of de Ierse reus ooit nog bezwijkt voor de verleidingen van online? Kevin Tulip (directeur Primark Benelux) blijft behoedzaam, net als over felgroene beloftes. “Ik ben voorzichtig met spannende duurzaamheidsdoelstellingen. Je moet wel realistisch blijven.”

Is er nou wel of geen retail apocalypse?
 

Is er nou wel of geen retail apocalypse?

 

Er wordt steeds meer online gekocht en winkels vallen daardoor om. De 'retail apocalypse', wordt dat genoemd. Maar klopt dat wel? CNN zocht het uit.

Nieuwe impulsen voor winkelgebieden
 

Nieuwe impulsen voor winkelgebieden

 

De waarschuwingen van Locatus over het hoogste risicoprofiel van de afgelopen tien jaar voor winkels en de oplopende leegstand binnen winkelgebieden moeten serieus genomen worden. De problemen zijn niet gebaseerd op tijdelijke trends, maar op structurele ontwikkelingen die doorzetten. Jos Voss en Olaf Zwijnenburg van de Rabobank geven diverse ideeën die een nieuwe impuls aan winkelgebieden kunnen geven. 

 
Image
 

Advertorial

Hoe je met digital signage klanten wint in je winkel 
 

Hoe je met digital signage klanten wint in je winkel 

 

Veel mensen bekijken aankopen online, maar 73% shopt uiteindelijk in store. Leer hoe je die klanten in je winkel overtuigt, met de hulp van technologie.

Advertorial

Nieuwe retailstudie IBM legt veranderend koopgedrag bloot
 

Nieuwe retailstudie IBM legt veranderend koopgedrag bloot

 

Consumenten zijn bereid om meer te spenderen aan bedrijven met een hart voor milieu en gezondheid. Dat blijkt uit het nieuwste onderzoek naar het shopgedrag van 18.980 consumenten in 28 landen van het IBM Institute for Business Value.

In het maartnummer van RetailTrends:

 
Image
 
TikTok
 
Image
 
Interview Bristol
 
Image
 
Open het magazine
 
Image
 
 
Image
 

» Het is zover: Amazon.nl is volwaardige webshop

» Amazon verkoopt technologie kassaloze winkels aan derden

» 'Online bestedingen groeien naar 25,8 miljard'

» Nederlands schoenenmerk Bronx opent eerste winkel

» Nieuwe ceo voor Aldi in Nederland

Events save the date

Next Gen Retail in Berlijn - 2&3 april

Catch the Shopper - 23 april 

Changemakers in Retail - 28 mei 

The Eataly Experience - 17 & 18 juni

Fans Love Brands - 23 juni

RetailTrends Live! - 10 september

What's Next in Retail Tech - 12 november 

 
Image
 
Facebook Twitter YouTube LinkedIn

RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom

E-mailadres - info@retailtrends.nl


Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.