Image
Het merk stretchen: zo doet IKEA dat
 

Het merk stretchen: zo doet IKEA dat

 

Vanaf dag één vormt creativiteit het kloppend hart van IKEA. “Het is onze ruggengraat geworden”, stelt Karin Gustavsson. Als creative leader faciliteert ze initiatieven om die de lat telkens wat hoger leggen. Een gesprek over IKEA’s själl, innovatief vermogen en het bewaken van creativiteit.

De winkel van Nike met een Arabisch tintje
 

De winkel van Nike met een Arabisch tintje

 

In de nieuwe winkel van Nike in de Dubai Mall staan Arabische tekens centraal. Grappig feit is dat het ontwerp van de winkel afkomstig is uit Nederland. Deze is namelijk bedacht op het Europese hoofdkantoor van het merk, dat is gevestigd in Hilversum. 

 
Image
 
 
Image
 
 
Image
 
RetailTrends 2: Marqt, Alibaba's Hema en de illusie van luxe
 

RetailTrends 2: Marqt, Alibaba's Hema en de illusie van luxe

 

De missie van Marqt liegt er niet om: het voedselsysteem eerlijker maken. Onder leiding van Joost Leeflang moet de foodformule zijn onderscheidend vermogen weer bewijzen en de scale-upfase achter zich laten.

Hier creëert Levi's de spijkerbroeken van de toekomst
 

Hier creëert Levi's de spijkerbroeken van de toekomst

 

In het ‘innovation lab’ van Levi worden de spijkerbroeken van de toekomst ontwikkeld. Het merk ontwikkelt hier nieuwe technologieën en kijkt hierbij naar spijkerbroeken uit het verleden en creëert met deze kennis nieuwe designs. Een kijkje in het lab.

 
Image
 
 
Image
 
 
Image
 
Tien statistieken over het winkelgedrag van millennials
 

Tien statistieken over het winkelgedrag van millennials

 

Millennials zijn in de Verenigde Staten tegen 2020 naar verwachting goed voor zo'n dertig procent van de totale detailhandelsomzet. Een groep om op de voet te volgen dus. Deze infographic biedt tien waardevolle statistieken over het winkelgedrag van deze generatie.

Op zoek naar een winkellocatie? Maak je zoekvraag bekend
 

Op zoek naar een winkellocatie? Maak je zoekvraag bekend

 

Retailers kunnen kosteloos in het RetailRegister aangeven naar welke locaties ze op zoek zijn om een winkel te openen.

 
Image
 

Advertorial

Eerst omzetdoel, dan locatie
 

Eerst omzetdoel, dan locatie

 

Het vinden van de juiste vestigingslocatie is een belangrijke stap voor de startende ondernemer. Hoe pak je dat aan en waar zitten de valkuilen? Erik van Koert van MCR Retailminds weet alles van vestigingsplaatsonderzoeken.

Advertorial

In 7 stappen veiliger en productiever winkelpersoneel
 

In 7 stappen veiliger en productiever winkelpersoneel

 

De retail is bezig met een grote transformatie, vooral als het gaat om digitale technologieën. Hierbij worden winkelmedewerkers vaak vergeten. Hier lees je hoe je jouw winkelpersoneel productiever maakt.

RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom

Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.