Image
 
Image
 

Waar Rituals op let bij het 'ritualisen' van zijn winkels

Rituals Cosmetics wil zijn winkelimperium, dat nu bestaat uit zo'n 750 filialen, de komende tijd laten groeien naar duizend winkels. Tijdens Changemakers in Retail sprak Richard Lems, director format & design bij Rituals, over hoe de vaste en bovendien duurzame winkelformule in elke winkel gehanteerd blijft.

 
Image
 
Image
 
 
Image
 
 
Image
 
Bankgebouw in Kopenhagen omgevormd tot showroom
 

Bankgebouw in Kopenhagen omgevormd tot showroom

 

Wat doe je met een bankgebouw dat leeg komt te staan? In de Deense hoofdstad Kopenhagen heeft meubelmerk Paustian er een showroom van gemaakt.

Het begrip brand-stretching volgens Milaan
 

Het begrip brand-stretching volgens Milaan

 

Het stretchen van merken is een welbekend fenomeen onder retailers. Hoe kun je door beleving je doelgroep meer aan je binden en vergroten? Dirk Mulder kreeg tijdens zijn trip in Milaan een indruk van hoe retailers dit daar doen.

 
Image
 
 
Image
 
RetailTrends 6: Ecoalf, Intertoys en de impact van d2c
 

RetailTrends 6: Ecoalf, Intertoys en de impact van d2c

 

Het Spaanse Ecoalf pioniert sinds 2009 met fashionitems die volledig van gerecycled vuilnis gemaakt zijn. Het moeilijkst is misschien wel het veranderen van de klantperceptie, merkt oprichter Javier Goyeneche. Lees in RetailTrends 6 onder meer een interview met het merk.

Waarom direct mail nog steeds belangrijk is
 

Waarom direct mail nog steeds belangrijk is

 

Veel aankoopbeslissingen worden thuis gemaakt of in elk geval daar besproken, blijkt uit onderzoek. Direct mail blijkt daarin nog steeds een belangrijke rol te spelen. Deze infographic geeft meer informatie over deze vorm van marketing. 

Advertorial

Eurotrade Fair speelt in op verhoogde prijsdruk bij retailers
 

Eurotrade Fair speelt in op verhoogde prijsdruk bij retailers

 

Door structurele prijsverlagingen van concurrenten en de hedendaagse prijsverwachting van consumenten, worden promotieacties steeds belangrijker voor veel retailers. Uit recent onderzoek is gebleken dat promoties de afgelopen 2 jaar de marges behoorlijk onder druk hebben gezet. Een lastig vraagstuk voor veel retailers. 

Advertorial

Personal shopping in het digitale tijdperk
 

Personal shopping in het digitale tijdperk

 

Must see! Een verkooptool die persoonlijk advies combineert met een unieke klantervaring? Dat is de Slimme Passpiegel! Deze innovatie is dé ideale assistent van de winkelmedewerker. De spiegel geeft suggesties voor combinatiestukken, inzicht in de winkelvoorraad en de klant kan zichzelf zien vanuit alle mogelijke hoeken.

Image

Whitepapers

» Last-mile delivery challenge

 

» BrandzTop 30 meest waardevolle Nederlandse merken

 

» Datagedreven besluitvorming dankzij advanced analytics

 

» Shopper-first retailing

 

» Omzet ligt voor het oprapen als je aan de juiste knoppen draait 

» Meer whitepapers

 
Image
 
Open het magazine
Image
 
Image
 

» Sluiting dreigt voor deel Nederlandse winkels Hudson's Bay

» Nike speelt in op diversiteit in de sport met plussize-paspoppen

» Etailer HeyShop breidt fysieke winkels uit

» PostNL sluit niet uit dat belastingbetaler moet meebetalen

» Apple Pay nu beschikbaar voor ING-klanten in Nederland

Events save the date

Retail & Brands Festival 12 september 2019

What's Next in Retail Tech 5 november 2019

Stores That Wow  11 februari 2020

Image
Facebook Twitter YouTube LinkedIn

RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom

Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.