Image
Hoe de HEMA-franchisebom tot uitbarsting kwam
 

Hoe de HEMA-franchisebom tot uitbarsting kwam

 

Dat de relatie tussen HEMA en zijn franchisenemers op zijn zachtst gezegd niet optimaal is, was bekend. Maar met de ronduit vernietigende brief die de retailer zijn ondernemers begin deze maand stuurde, kunnen we gerust stellen dat het conflict een kookpunt heeft bereikt. Hoe is het zover gekomen?

Dit is een van de grootste Bever-winkels van Nederland
 

Dit is een van de grootste Bever-winkels van Nederland

 

Rotterdammers hoeven niet bang te zijn dat er nergens een buitensportwinkel in de buurt is. Bever opende afgelopen weekend zijn derde en grootste winkel in de stad. Met 2100 vierkante meter is het zelfs een van de grotere van Nederland.

 
Image
 
 
Image
 
 
Image
 
RetailTrends 7/8: Casa, Unilever, Van Gogh en de Retail & Brands Festivalguide 
 

RetailTrends 7/8: Casa, Unilever, Van Gogh en de Retail & Brands Festivalguide 

 

Winst voor Unilever gaat hand in hand met winst voor mens en planeet, is de boodschap van het Brits-Nederlandse concern.

Wat betekent de abonnementeneconomie voor retail? 
 

Wat betekent de abonnementeneconomie voor retail? 

 

De transitie van een lineaire naar een circulaire economie is steeds relevanter aan het worden voor de retailsector. Klanten hebben een toenemende behoefte aan flexibel gebruik van producten en minder aan bezit. Daarmee wordt huren interessant, ziet Dirk Mulder. Bijvoorbeeld in de vorm van een abonnement. 

 
Image
 
 
Image
 
 
Image
 
De app-invasie tegen foodwaste
 

De app-invasie tegen foodwaste

 

Apps tegen voedselverspilling schieten de laatste jaren als paddenstoelen uit de grond. Hoewel die niet allemaal even vaak gebruikt worden, zetten ze het thema wel op de kaart. Vijf voorbeelden op een rij.

Kom ook naar de derde editie van het Retail & Brands Festival!
 

Kom ook naar de derde editie van het Retail & Brands Festival!

 

Het Retail & Brands Festival is een event van RetailTrends Media en CuriousYou vol inspiratie, kennis delen, muziek, lekker eten en echte gesprekken. De derde editie wordt een bijzondere editie: het festival is helemaal vernieuwd.

 
Image
 
 
Image
 
 
Facebook
 
Twitter
 
YouTube
 
LinkedIn
 

RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom

Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.