Image
Hoe digitalisering McDonald's weer op het groeipad zet
 

Hoe digitalisering McDonald's weer op het groeipad zet

 

Hoewel het McDonald's in de afgelopen tien jaar niet altijd mee zat, is in 2016 een ‘turnaround’ ingezet die zijn vruchten afwerpt. En dat zit hem niet alleen in een groen kleurtje en nieuwe broodjes, vertelt digital lead Rik Vandewall tijdens de Webwinkel Vakdagen. “We hebben ons niet alleen als merk, maar ook digitaal opnieuw moeten uitvinden.”

Leuk hoor, zo’n experience. Maar wat levert het op?
 

Leuk hoor, zo’n experience. Maar wat levert het op?

 

Meten is weten, behalve in het geval van experiencemarketing. Het succes daarvan laat zich niet zomaar omrekenen naar keiharde euro’s, aldus brandingexpert Paul Stanway. “Als we serieus gaan nadenken over meetmethodes, dan moeten we van de gedachte af dat er een standaardmethode bestaat.”

 
Image
 
 
Image
 
 
Image
 
Op zoek naar een winkellocatie? Maak je zoekvraag bekend
 

Op zoek naar een winkellocatie? Maak je zoekvraag bekend

 

Retailers kunnen kosteloos in het RetailRegister aangeven naar welke locaties ze op zoek zijn om een winkel te openen.

Maak kennis met de bezorgrobot van Amazon
 

Maak kennis met de bezorgrobot van Amazon

 

Vreemd eigenlijk: waar de zelfrijdende bezorgvoertuigen als paddenstoelen uit de grond lijken te schieten, had Amazon op dat vlak nog niet van zich laten horen. Maar dat is nu veranderd. Onder de naam Amazon Scout heeft ook de Amerikaanse e-commercereus nu een eigen bezorgrobot. Deze video volgt hem op zijn route naar een klant.

 
Image
 
 
Image
 
 
Image
 
Zo schadelijk is een trage website voor etailers
 

Zo schadelijk is een trage website voor etailers

 

Als er één ding is dat consumenten in het digitale tijdperk niet meer hebben, is het geduld. Dat geldt zeker ook bij een bezoekje aan webshops. Deze infographic laat zien hoeveel een trage website je kan kosten en op welke terreinen dit allemaal invloed heeft.

Dit zijn de favoriete storedesigns van Pieter Kool
 

Dit zijn de favoriete storedesigns van Pieter Kool

 

Retailers zijn te bang om verrassende ontwerpkeuzes te maken, vindt Pieter Kool. "Maar een ontwerp waar niemand iets van vindt, daar houdt ook niemand van." De voormalig creative director van G-Star Raw heeft voor RetailTrends zijn vijf favoriete storedesigns geselecteerd.

 
Image
 
 
Image
 
 
Image
 

Advertorial

Retail ziet het licht
 

Retail ziet het licht

 

Lichtbronnen worden voornamelijk als functioneel gezien, maar licht kan een enorme impact hebben op de beleving in een winkel. Zonder erbij na te denken worden we aangetrokken door goed verlichte winkels en producten.

Advertorial

Versterk het retailmerk, begin bij winkelpersoneel
 

Versterk het retailmerk, begin bij winkelpersoneel

 

De retail is enorm in beweging. Webshops schieten als paddenstoelen uit de grond en snoepen omzetten af bij de fysieke winkels. De winkelbeleving moet nu geweldig zijn om klanten te binden. In deze whitepaper beschrijven we zes alledaagse problemen binnen de retail en hoe je ze oplost.

 
Image
 

RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom

Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.