Binnenkijken bij de allereerste Primark pop-upstore

Image
Hoe het Scheltema 'voor de wind gaat', ook zonder Hudson's Bay
 

Hoe het Scheltema 'voor de wind gaat', ook zonder Hudson's Bay

 

Boekhandel Scheltema was praktisch buren van het Canadese warenhuis Hudson’s Bay op het Rokin in Amsterdam. De twee partijen werkten goed met elkaar samen. Nu is het warenhuis weg, is de samenwerking van de baan en staan er in de buurt van de boekhandel zo’n vier winkels leeg. Toch gaat het Scheltema voor de wind, volgens directeur Harold Zwaal. “Als we deze groei vasthouden kunnen we over een paar jaar winstgevend zijn.”

Het tweede leven van Julie Wainwright
 

Het tweede leven van Julie Wainwright

 

Negentien jaar geleden ging Julie Wainwrights startup pets.com plotseling failliet en ging ze met pek en veren Silicon Valley uit. Nu is ze helemaal terug met The Realreal, dat tweedehands topmerken verkoopt en de authenticiteit garandeert dankzij curatoren. Pak de tissues en popcorn er maar bij, want dit is een ware feelgoodmovie.

Hoe je met social media de verkoop in je winkel stimuleert
 

Hoe je met social media de verkoop in je winkel stimuleert

 

De verkopen in je winkel opkrikken dankzij social media, hoe doe je dat? Een infographic.

Image

Binnenkijken bij de allereerste Primark pop-upstore

Primark heeft zijn eerste pop-upstore ooit geopend. De tijdelijke winkel bevindt zich in het Londense Boxpark, dat zichzelf een ‘pop-up winkelcentrum’ noemt. De van oorsprong Ierse kledingketen presenteert zijn Wellness-collectie in het pand, dat 450 vierkante meter groot is en er heel anders uitziet dan je van de retailer gewend bent.

Advertorial

Decathlon scoort met de Essential Gear Wall
 

Decathlon scoort met de Essential Gear Wall

 

Een klant relevante beleving: dat is exact wat Decathlon beoogt met de Essential Gear Wall. Dit interactief scherm, centraal geplaatst bij de Hockey-afdeling, geeft klanten gericht advies bij de keuze van de juiste hockey-uitrusting, en dit zonder dat er steeds een expert in de winkel aanwezig is! Een digitale tool die niet alleen beleving brengt, maar ook meteen meerverkoop genereert.

Advertorial

Hoe je met digital signage klanten wint in je winkel 
 

Hoe je met digital signage klanten wint in je winkel 

 

Veel mensen bekijken aankopen online, maar 73% shopt uiteindelijk in store. Leer hoe je die klanten in je winkel overtuigt, met de hulp van technologie.

Image

In het februarinummer van RetailTrends:

 
Image
 
Ed van de Weerd
 
Image
 
Auping
 
Image
 
Open het magazine
 
Image
 
 
Image
 

» Didi leed al jaren verlies en laat miljoenenschuld achter

» BackWerk groeit door naar 33 winkels

» Amazon plaatst gerobotiseerde mini-dc's in zijn supermarkten

» TK Maxx-moeder voorbij omzetgrens van veertig miljard

» Groeiend Zalando zet in op luxe en tweedehands

Events save the date

Next Gen Retail in Berlijn - 2&3 april

Catch the Shopper - 23 april 

Changemakers in Retail - 28 mei 

The Eataly Experience - 17&18 juni

Fans Love Brands - 23 juni

RetailTrends Live! - 10 september

What's Next in Retail Tech - 12 november 

 
Image
 
Facebook Twitter YouTube LinkedIn

RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom

E-mailadres - info@retailtrends.nl


Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.