Hudson’s Bay is al heel bekend, maar nog niet erg geliefd in Nederland. De Canadese retailer moet de consument duidelijker gaan maken waarin zijn warenhuizen zich onderscheiden, anders ziet het er somber uit. Hierin schuilt een belangrijke taak voor Geert Crooijmans, die als hoofd van CRM verantwoordelijk is voor het creëren van loyale klanten.
Overweegt Dolce & Gabbana de museumbusiness in te gaan? Je zou het bijna zeggen, als je de nieuwe flagshipstore in Miami bekijkt. Daar geeft de Milanese luxespeler een hommage aan het Teatro alla Scala in zijn thuisstad, dat wordt beschouwd als een van de mooiste operagebouwen ter wereld.
Elke maand een geursample op de deurmat, geselecteerd op basis van data. Online parfumerie Parfumado verstuurt inmiddels duizend flacons per maand. “Klanten kunnen online een betere parfumkeuze maken dan in de winkel.”
Om interviews en achtergronden te lezen en de nieuwste winkelconcepten en video's te zien, heb je een membership nodig. Probeer het nu een maand gratis!
RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week aandacht voor een interactieve 3D-ervaring van Lego, nieuwe retailtoepassingen van Facebook Messenger en een antidiefstalapp van de ANWB.