Image
Image

Kom naar Catch the Shopper op 25 april 2019

 

Laat je inspireren door de successen van Rumag, Only for Men, Bever, en Jumbo Supermarkten. Ook staat influencermarketing, het mediamerk &C, het Allerhande-platform, de (online)folderstrategie van Gamma en de shoppable video-lessen van Alibaba en Amazon op het programma. 

Ook dit jaar met de uitreiking van de Beste Folder Awards! Kom je ook met je collega's?

Check hier het gehele programma.

Image

Dit kunnen retailers leren van &C

Een magazine, een platform, tv-maken, live events en binnenkort ook een eerste fysieke winkel: dat valt allemaal binnen het merk &C. Na oprichting in 2017 door Bram de Leeuw en Chantal Janzen is het merk in relatief korte tijd uitgegroeid tot een totaalconcept met een grote community. Op het evenement Catch The Shopper vertelt De Leeuw daar alles over. Voorafgaand aan het evenement ging RetailTrends met hem in gesprek, want wat kan een retailer leren van &C?

 

Bram de Leeuw is creative strategy director bij &C. Op Catch the Shopper gaat hij dieper in op hoe &C uitgegroeid is tot een 360-graden mediamerk en wat de rol van branded contentcampagnes daarbinnen is.

 

Lees hier het hele interview met &C op RetailTrends.nl

Image

Hoe Balr influencers inzet (en nu anderen helpt)

Balr besloot van Instagram het ‘heilige kanaal’ te maken. “Zo’n twee jaar terug is het kwartje gevallen en hebben we een team hier actief op gezet. In het begin werkten we vooral met profvoetballers, basketballers of American Football-spelers, tegenwoordig benaderen we ook de huis-tuin-en-keuken-influencers. Ze hebben misschien minder bereik, maar wel veel loyale volgers. Sinds we daar gas op geven, gaat het ontzettend hard.” 

 

Lees hier het hele interview met Michael Joustra op RetailTrends.nl

Image

Only for Men: Mannelijke klanten vangen doe je zo

De Nederlandse mannenmodeketen Only for Men doet er alles aan om mannelijk Nederland naar zijn winkels te trekken. De winkelketen is inmiddels met zeventien winkels vertegenwoordigd in het retaillandschap. Op het event Catch the Shopper vertelt marketingmanager Rens Drost over het geheim achter de formule van Only for Men. RetailTrends ging met hem in gesprek en vroeg hem of hij alvast een tipje van de sluier kon oplichten.

 

Lees hier het interview met Rens Drost van RetailTrends.nl

Image

Hoe Jumbo zich profileert in het veranderende winkellandschap

Met het veranderde winkellandschap is het voor retailers en merken zoeken naar de juiste tools om klanten aan zich te binden. Via online en offline kanalen proberen zij dit te doen. Sander van de Gevel is marketingmanager content offline bij Jumbo en spreker op het event Catch the Shopper. Volgens hem is de winkel nog altijd de krachtigste plek om de klant te bereiken. “Dat is de plek waar het moet gebeuren.”

 

Lees hier het hele interview met Jumbo op RetailTrends.nl

Image
Rumag: 'Grijze beslissers en een jonge doelgroep, dat werkt niet'

1,7 miljoen volgers op social media, anderhalf miljoen likes per maand, een bereik van twaalf miljoen mensen per week en prijzen op zak van beste entertainmentpagina en European Excellence Award in Viral Communications. En dat allemaal binnen de eerste vijf jaar na oprichting. Dat Rumag iets goed doet, is duidelijk.

Het merk is uitgegroeid tot een imperium dat zijn sporen heeft uitgezet in alle vlakken van de media. Youtube, TV, Instagram, Facebook, Influencers, Webshop. Noem. Maar. Op. Merken willen samenwerken, influencers willen samenwerken. Stiekem wil iedereen zijn naam koppelen aan het uitdagende imago.

De webshop is inmiddels uitgegroeid tot een gigantisch onderdeel van het bedrijf met een mooie verzameling aan merchandise en fashion items. Wat kunnen retailers daarvan leren? De oprichters vertellen over hun succesverhaal.

Check hier het gehele programma.

Onze businesspartners

Image
Facebook Twitter YouTube LinkedIn

RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom

Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.