Dennis Jansen legt het uit:
'Bij een shoppingcart zijn een aantal dingen belangrijk: Ten eerste moet het een gebruiksvriendelijke ervaring voor de (potentiële) koper zijn, gericht op gemak en snelheid. En met alleen de meest essentiële invulvelden. Dit is namelijk de meest voorkomende reden dat mensen je shoppingcart verlaten: het invullen van allerlei velden, wat relatief veel tijd in beslag neemt. Daarnaast is het belangrijk dat een shoppingcart ook goed wordt weergegeven op mobiele pagina's, omdat steeds meer mensen aankopen doen via een mobiel apparaat, zoals hun telefoon. Wat verder belangrijk is, is de mogelijkheid om een korte samenvatting te geven van de belangrijkste voordelen van het product of de dienst, die iemand op het punt te staat te kopen. (= de unique selling points) En dat ze een aantal referenties zien van eerdere tevreden kopers. En bijvoorbeeld ook een afbeelding van een tevredenheidsgarantie. Deze drie dingen bij elkaar zijn superbelangrijk, om de gevoelsmatige weerstand die mensen op dat moment nog hebben om te kopen, weg te nemen. Mensen vinden het immers altijd "spannend" om iets te kopen, vooral als ze nog nooit eerder iets bij je gekocht hebben. Een goed ingerichte shoppingcart / checkout pagina helpt je om deze weerstand te verlagen en de kans op een aankoop zo groot mogelijk te maken. De checkout pagina is één van de allerbelangrijkste pagina's van je website. Het is de pagina waar voor jouw bedrijf het geld binnenkomt. In vergelijking met een aantal jaren geleden is het aantal online aankopen flink gestegen. En dit stijgt nog steeds. Onderzoeken en split testen hebben aangetoond dat de inrichting en lay-out van je shoppingcart / checkout pagina van grote invloed is op de conversie. Oftewel: het aantal bezoekers van je checkout pagina wat ook daadwerkelijk koopt. Het is een misvatting dat als mensen eenmaal op je afrekenpagina zijn, ze vaak ook tot aankoop over gaan. "Ze zijn immers niet voor niets op deze pagina", is dan een veelgehoorde opmerking. Niets is echter minder waar, want het percentage mensen wat alsnog afhaakt op een afrekenpagina is gemiddeld 68%. Een goede checkout pagina vermindert dit percentage. In dat kader was de vorige shoppingcart / checkout pagina van Autorespond aan verbetering toe. De nieuwe shoppingcart / checkout pagina zorgt voor hogere conversie, iets waar alle klanten voordeel van hebben, het hele jaar door. Want reken maar eens uit: wat zou het voor je jaarlijkse omzet betekenen als je 10% meer kopers hebt via je checkout pagina('s)? Dat verschil is enorm. Daarom heb ik ervoor gekozen om mijn beste kennis hierover met hen te delen. Met de nieuwe shoppingcart / checkout pagina als resultaat.' Wat zijn de belangrijkste verschillen: Er is nu slechts één afrekenpagina. Er kunnen op de pagina 'unique sellingpoints' van het product toegevoegd worden en 'testimonials' van klanten. Er kan via een 'order bump' een extra product verkocht worden, een soort kassakoopje.Autorespond klanten kunnen direct van de nieuwe shop gebruik maken. Ben je ook geinteresseerd en wil je graag profiteren van de aanbieding? Vraag dan vóór 2 mei het proefaccount aan. De eerste maand is gratis. |