We horen het steeds vaker: fysieke retail draait in toenemende mate om het creëren van ervaringen. Een rondje langs verschillende nieuwe winkelconcepten in Parijs laat zien dat dat op veel verschillende manieren kan worden opgevat.
HEMA was niet de enige retailer die zijn ‘grand opening’ in Tilburg op donderdag 21 september had gepland. Ook Hudson’s Bay, Sissy-Boy en Tumble ’N Dry openden hun deuren aan het vernieuwde Pieter Vreedeplein. Costes verwelkomde er op zijn beurt zijn zesde ‘uni’-winkel.
Pop-upstores zijn niet meer weg te denken uit de winkelstraat. Alleen al in de Verenigde Staten zouden tijdelijke winkels jaarlijks goed zijn voor vijftig miljard dollar aan omzet. Maar kies je voor een kiosk, leegstaande winkel of juist een pop-up in een bestaande vestiging?
Blockchain, bitcoins en cryptomunten zijn enkele termen die u de afgelopen weken niet heeft kunnen missen in het nieuws. Maar, wat is de invloed van de blockchain-technologie en de cryptomunten op de retail? Wij zijn benieuwd naar uw mening!