Taco Carlier over de ups en downs van VanMoof tijdens de crisis
Het Pockies-avontuur begon eigenlijk als een grap voor Michiel Dicker en zijn twee compagnons. Maar toen de eerste lading boxers met zakken binnen drie weken uitverkocht was, wist hij het zeker: bankhangers snakken naar couch couture. Zes jaar later wordt er bij Pockies nog steeds veel gelachen, maar ook hard aan de weg getimmerd.
Met video's scoor je op Facebook, meer dan met tekst of met een foto. Maar niet elk filmpje wordt uiteraard een hit. Waar moet het aan voldoen?
Ook bij fietsfabrikant VanMoof viel de verkoop in de eerste weken van de coronacrisis grotendeels stil. Maar 'de ijstijd' zoals mede-oprichter Taco Carlier het noemt, duurde niet lang. Tegen 7DTV vertelt Carlier over 'de grootste rollercoaster van zijn leven'.
Van oude bioscoop tot huiselijke showroom
Voor een interieurmerk is het zo nu en dan van belang om de boel eens flink op te frissen. Dat dacht ook het Scandinavische merk Normann Copenhagen, dat zijn showroom eens goed onder handen nam. Het eindresultaat? Een compleet nieuwe winkel, een nieuw logo en een vernieuwd kleurenpalet voor zijn meubels.
Service
Je merkidentiteit kan nog zo helder zijn, maar de manier waarop de merkidentiteit tot uiting wordt gebracht bepaalt uiteindelijk de impact en het succes. Christine Boland heeft daarvoor een methode ontwikkeld, De Mindset methode, die ze in dit webinar toelicht.
Advertorial
De coronacrisis zet de wereld op z’n kop, en daarmee ook de retail. Hoe ga je als retailer met al deze veranderingen om? Welke lessen halen wij nu uit deze crisistijd? Retaildeskundige Eva Rutten, docent Ondernemerschap en Retail Management bij NHL Stenden, weet het als geen ander.
In het aprilnummer van RetailTrends:
» Megaverlies voor moederbedrijf Miss Etam
» Ex-baas AH to go gaat Delhaize in Servië leiden
» Facebook optimaliseert chatbots voor shopfunctie
» Moederbedrijf Thuisbezorgd slaat slag in VS
»Leveringsproblemen zorgen voor lege schappen bij Action
Events save the date
Joe Pine: De post-corona experience economy - 16 juni
Lori van Waes: Van 1,5 meter naar 1,5 keer beter - 23 juni
Richard van Hooijdonk: Welkom in de nieuwe retailrealiteit - 30 juni
RetailTrends Live! - 10 september
Catch the Shopper - 14 september
Changemakers in Retail - 7 oktober
RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom
E-mailadres - info@retailtrends.nl
Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.