Image
 
Image
 

Hoe Procter & Gamble de wereld een beetje mooier denkt te maken

Hanneke Spruyt is bijna twee jaar countrymanager van Procter & Gamble, bekend van onder meer Ariel, Always, Braun en Gillette. Een mooi moment voor een gesprek. Een gesprek over vrouwen aan de top, de kracht van reclame, het afscheid van Voetbal Inside, innovatie en duurzaamheid.

 
Image
 
Image
 
 
Image
 
 
Image
 
Vijf vragen aan Changemaker Lush
 

Vijf vragen aan Changemaker Lush

 

Lush maakt stappen op het gebied van duurzaamheid. Steeds meer producten die het cosmeticamerk verkoopt, zijn verpakkingsvrij. En het bedrijf investeert in regeneratieve landbouw, waarbij het land na gebruik weer in zijn gezonde staat teruggebracht wordt. “Wacht niet totdat andere markten met oplossingen komen, maar bedenk ze zelf”, stelt Margreet van Schaijck, brand manager bij Lush Nederland en België. Lush is genomineerd voor de Changemaker in Retail Award die uitgereikt wordt op het Changemaker in Retail-event op 23 mei. Vijf vragen aan het cosmeticamerk.

Deze geluidsdichte ruimte zet in op de ultieme shopervaring
 

Deze geluidsdichte ruimte zet in op de ultieme shopervaring

 

Mannenkledingmerk C.P. Company heeft de eerste stap gezet in een verzameling van eigen winkels. Het merk werd al via de eigen website en andere retailers, zoals de Bijenkorf en Zalando, verkocht, maar nu is de streetwear-kleding ook te vinden in de flagshipstore in Milaan. Opvallend is dat de ruimte geluidsdicht is gemaakt en van een customization-gedeelte is voorzien.

 
Image
 
 
Image
 
RetailTrends 5: Ben & Jerry's, Lululemon en de worstelingen met instore tech
 

RetailTrends 5: Ben & Jerry's, Lululemon en de worstelingen met instore tech

 

Veertig jaar na oprichting maakt ijsmerk Ben & Jerry’s zich nog steeds – vaak met een knipoog – sterk voor een rechtvaardiger wereld.

Zeven tips voor mom-and-popstores (en andere retailers)
 

Zeven tips voor mom-and-popstores (en andere retailers)

 

Voor wie de term mom-and-popstores nog niet kent: dit zijn kleine familiebedrijven, die onafhankelijk zijn en bijna nooit gebruikmaken van franchisenemers. Ook voor hen is het belangrijk om in te zetten op zaken als het gebruik van data en getraind personeel. Deze infographic geeft meer van dit soort tips aan mom-and-popstores, die mogelijk ook voor andere retailers interessant zijn.

Advertorial

Optimaliseer je assortiment op basis van data
 

Optimaliseer je assortiment op basis van data

 

Ontdek in deze whitepaper alle stappen van assortimentsoptimalisatie en enkele praktijkvoorbeelden van bedrijven die je voorgingen in dit proces. Het is tijd om afscheid te nemen van jouw losstaande Excelbestanden en volledig inzicht te krijgen in alle data uit jouw organisatie.

Advertorial

Video: ontdek de paskamer van de toekomst
 

Video: ontdek de paskamer van de toekomst

 

De fysieke winkel is springlevend en biedt mooie kansen om je klant een onvergetelijke beleving te bezorgen. De VIP Fitting Room is alvast één onderdeel van een unieke Customer Experience. Benieuwd? Lees hoe deze innovatieve paskamer een stapje verder gaat. Retail 2020, here we come!

Image

Whitepapers

» Last-mile delivery challenge

 

» BrandzTop 30 meest waardevolle Nederlandse merken

 

» Datagedreven besluitvorming dankzij advanced analytics

 

» Shopper-first retailing

 

» Omzet ligt voor het oprapen als je aan de juiste knoppen draait 

» Meer whitepapers

 
Image
 
Open het magazine
Image
 
Image
 

» HEMA bundelt de krachten met Wehkamp

» Nieuwe marktplaats met 'high-end aanbod' gelanceerd

» Zalando gaat meer vanuit winkels verkopen om omzet te verhogen

» Intergamma ziet e-commercedirecteur vertrekken

» Spar wil af van oud imago

Events save the date

Changemakers in Retail 23 mei 2019

Next Gen Retail à Paris 4 & 5 juli 2019

Retail & Brands Festival 12 september 2019

What's Next in Retail Tech 12 november 2019

Image
Facebook Twitter YouTube LinkedIn

RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom

Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.