De nieuwste HAY-store in China

 
Image
 
Image
 

Hoe staat het met de 62 V&D-panden?

Oudejaarsdag 2015 werd warenhuisketen V&D failliet verklaard. Hoe staat het bijna vier jaar later met de 62 panden? RetailTrends zocht het uit.

 
Image
 
 
Image
 
 
Image
 
De nieuwste HAY-store in China: een winkel waar je zo kunt wonen
 

De nieuwste HAY-store in China: een winkel waar je zo kunt wonen

 

Het Deense woonmerk HAY liet zich voor zijn nieuwe winkel in Wuhan inspireren door de binnenplaatsen van Chinese woningen. Het resultaat: een pand waar zo meerdere gezinnen hun intrek zouden kunnen nemen en dat doet denken aan de showrooms van IKEA - maar dan een tikkeltje luxer.

Retailjaar 2019: Opvallende samenwerkingen in retailland
 

Retailjaar 2019: Opvallende samenwerkingen in retailland

 

Wat gebeurde er afgelopen jaar in retailland? RetailTrends blikt terug op 2019, aan de hand van tien hoofdpunten. Vandaag: een aantal opvallende samenwerkingen in de wereld van retail.

RetailTrends 12: Luxespecial met Schaap en Citroen, The Society Shop en mevrouw Prada
 

RetailTrends 12: Luxespecial met Schaap en Citroen, The Society Shop en mevrouw Prada

 

In de luxespecial: een groot interview met Schaap en Citroen-ceo Mark van Nieuwkerk, het nieuwe concept van Chanel, exportluxe van Filling Pieces, Grönefeld en Frenken, een profiel van Miuccia Prada en de retaillessen van Hans Beer (The Society Shop).

Verbranden, doneren of verkopen: het lot van geretourneerde artikelen
 

Verbranden, doneren of verkopen: het lot van geretourneerde artikelen

 

Niet alle retailers nemen de tijd om elk geretourneerde artikel afzonderlijk te bekijken en te beoordelen of het opnieuw verkocht kan worden. Om tijd en moeite te besparen worden producten al snel op één hoop gegooid en vernietigd, vooral in de modebranche. Er zijn echter bedrijven die het duurzamer aanpakken, bijvoorbeeld door de producten te doneren. CNBC onderzoekt in onderstaande video de bestemming van geretourneerde items.

Advertorial

Workshop: Aan de slag met Artificial Intelligence in retail
 

Workshop: Aan de slag met Artificial Intelligence in retail

 

Vooruitstrevende winkeliers kijken verder dan vandaag en zetten kunstmatige intelligentie in om ook in de toekomst succesvol te zijn. Benieuwd wat AI voor jouw organisatie kan betekenen? Dat leer je in deze workshop op 23 januari.

Advertorial

Verpakkingstrendtour Tokio: 'Te mooi om uit te pakken'
 

Verpakkingstrendtour Tokio: 'Te mooi om uit te pakken'

 

Verpakkingen vormen een intrigerend onderdeel van de Japanse consumptiecultuur. Verpakken is een kunst op zich. Producten worden met de grootste zorg en aandacht ingepakt. Alsof je een cadeautje voor de keizer koopt. Het is haast zonde om uit te pakken… 

Image

Whitepapers

» Last-mile delivery challenge

 

» BrandzTop 30 meest waardevolle Nederlandse merken

 

» Datagedreven besluitvorming dankzij advanced analytics

 

» Shopper-first retailing

 

» Omzet ligt voor het oprapen als je aan de juiste knoppen draait 

» Meer whitepapers

 
Image
 
Open het magazine
 
Image
 

» HEMA boekt meer omzet, maar lijdt wel verlies

» Boeren mogen geen distributiecentra platleggen 

» Obelink bouwt nieuw dc om groei te faciliteren

» Open32 lijdt miljoenenverlies door failliet moederbedrijf

» MediaMarkt ziet winst flink toenemen

Events save the date

Stores That Wow  11 februari 2020

Next Gen Retail in Berlijn 2&3 april 2020

Catch the Shopper 23 april 2020

Changemakers in Retail - 28 mei 2020

Retail & Brands Festival 10 september

What's Next in Retail Tech - 12 november 

Image
Facebook Twitter YouTube LinkedIn

RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom

Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.