| De Bijenkorf opende in 1998 zijn zevende filiaal in Amstelveen, destijds aangekondigd als 'de winkelervaring van de volgende eeuw'. Inmiddels is die eeuw bijna twintig jaar aan de gang en is het warenhuis grondig onder handen genomen. De winkel heeft afdelingen vergroot, toegevoegd én nieuwe merken geïntroduceerd. |
| Veel retailers zijn al aan de slag met data, maar nog minder dan de helft van hen heeft daar al succes mee. En dat terwijl goed datagebruik essentieel is om de concurrentie bij te benen. Fouad Allabari en Arjan Levisson beschrijven waarom je moet transformeren tot een datagedreven organisatie en hoe je daaraan begint. |
| Op billboards, in bushokjes en tot in den treure in radio- en televisiespotjes. De entree van About You in ons land vorig jaar kan niemand zijn ontgaan. Het offensief heeft volgens oprichter Tarek Müller zijn vruchten afgeworpen. |
| Nagenoeg elke retailer is actief op social media. Is het niet op Facebook, dan wel op platformen als Instagram of Pinterest. Het stelt ze in staat een merk te bouwen en het vertrouwen onder consumenten te vergroten. Maar hoe trek je er ook daadwerkelijk meer mensen mee naar de winkel? |
| Voor de delivery-tak van het succesvolle ballenconcept ‘Balls & Glory’ was bedenker Wim Ballieu op zoek naar een geschikte bezorg- annex take-away verpakking. Via de Horecava kwam Wim terecht bij Van der Windt Packaging in België. “Ik wilde het restaurantgevoel vertalen naar de verpakking. Van der Windt heeft dit heel goed begrepen.” |
| Woon je in of nabij de Randstad? Volg dan de Ad Small Business & Retail Management in Amsterdam. |
Changemakers in Retail 15 mei 2018
Trends & Transities in Retail 19 juni 2018
Retail & Brands Festival 6 september 2018
RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom
Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.
|