Image
Hoe TopVintage de wereld verovert met een niche
 

Hoe TopVintage de wereld verovert met een niche

 

Van het verkopen van tweedehandslaarzen via Marktplaats tot de grootste retrowebshop van Europa. Dat is in een notendop het verhaal van TopVintage, elf jaar geleden opgericht door Angelique van den Born. De opening van de eerste fysieke winkel markeert een nieuwe fase voor de etailer.

Dit is de nieuwe Apple-store in Tokio
 

Dit is de nieuwe Apple-store in Tokio

 

Tokio is een bijzondere Apple-store rijker. De winkel in het hart van zakendistrict Marunouchi is de vijfde van Apple in de Japanse hoofdstad en de grootste van het land.

 
Image
 
 
Image
 
 
Image
 
Zo kan het prikkelen van de zintuigen aanzetten tot een aankoop
 

Zo kan het prikkelen van de zintuigen aanzetten tot een aankoop

 

De manier waarop retailers hun producten aan consumenten presenteren, draagt voor een deel bij aan de verkoop. Het kleur- en lichtgebruik kan een aankoop bijvoorbeeld bevorderen, maar ook de achtergrondmuziek kan een bepalende factor zijn. Deze infographic geeft meer inzichten over visual merchandising.

Haal meer uit je reviews met sentimentanalyse
 

Haal meer uit je reviews met sentimentanalyse

 

Door de talloze plekken waar reviews worden achtergelaten, zie je in het woud der meningen al snel de algehele teneur niet meer. Dat is wanneer een sentimentanalyse van pas komt. Maar wat weet je nou eigenlijk na zo’n analyse, en wat kun je ermee? 

Advertorial

Verpakkingsinspiratie uit New York, om te delen
 

Verpakkingsinspiratie uit New York, om te delen

 

Als verpakken al 100 jaar de core business is waarbij je klanten doorlopend vernieuwing en verrassing wilt bieden, moet je grenzen verleggen, scherp zijn op trends, eager zijn. Om die reden gaat het creatieve team van Paardekooper, WrappIDup, geregeld op inspiratietour. Om ideeën op te doen, te absorberen en zich te verbazen, te kijken wat technisch kan en vervolgens in samenspraak met de klant de vertaalslag te maken naar uniek maatwerk. Onlangs vlogen Linda van den Heuvel en haar collega Jolanda Serraarens naar New York, place to be als het om consumeren en verleiden gaat.

Nog 3 dagen tot het Retail & Brands Festival 2019
 

Nog 3 dagen tot het Retail & Brands Festival 2019

 

Laat je op 12 september in Amersfoort inspireren op het Retail & Brands Festival. Op de line-up vind je onder meer Apple, Google, HEMA, Marley Spoon, RUMAG, NA-KD en Alain Sylvain.

Advertorial

Méér verkopen op jouw manier
 

Méér verkopen op jouw manier

 

Marktplaats geeft ondernemers directe toegang tot een koopgericht miljoenenpubliek. Zowel prille starters als doorgewinterde ondernemers kunnen zo hun verkoopcijfers verbeteren.

Advertorial

APL Logistics maakt de wereld kleiner en biedt houvast
 

APL Logistics maakt de wereld kleiner en biedt houvast

 

Waar retailers vroeger op basis van ervaring bulkzendingen per seizoen bestelden waarmee ze de markt overspoelden, draait nu alles om lastminute-demand. Maatwerk dus. Dat begint met smart IT en razend slimme logistiek.

Image

Whitepapers

» Last-mile delivery challenge

 

» Brandz Top 30 meest waardevolle Nederlandse merken

 

»  Datagedreven besluitvorming dankzij advanced analytics

 

» Shopper-first retailing

 

» Omzet ligt voor het oprapen als je aan de juiste knoppen draait

   

» Meer whitepapers

 
Image
 
Open het magazine
Image
 
Image
 

» Bol.com lanceert Franstalige app voor Wallonië

» Whoppah nu ook beschikbaar voor onze zuiderburen

» Douglas ziet omzet stijgen, vooral online

» Fietsenwinkel.nl stopt na Batavus ook met Gazelle

» Ahold Delhaize neemt afscheid van financieel directeur

Events save the date

Retail & Brands Festival 12 september 2019

What's Next in Retail Tech 5 november 2019

Stores That Wow11 februari 2020

Image
Facebook Twitter YouTube LinkedIn

RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom

Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.