Image
Hoe Univé zich ontpopt tot een echte retailer
 

Hoe Univé zich ontpopt tot een echte retailer

 

Voor verzekeraar Univé is het winkelnetwerk al van oudsher een onmisbaar kanaal. Maar pas met het nieuwste winkelconcept, dat past bij de recente merkvernieuwing, gedraagt het bedrijf zich als een echte retailer. “Dit is de eerste verzekeringswinkel van Nederland.”

In dit lab van Decathlon kun je 24/7 terecht
 

In dit lab van Decathlon kun je 24/7 terecht

 

Een sportwinkel die 24 uur per dag open is, speciale ruimtes waar je producten meteen kunt testen en een interne transportband die producten oppikt die online worden besteld. Het is allemaal werkelijkheid bij Decathlon in Singapore.

 
Image
 
 
Image
 
 
Image
 
RetailTrends 2: Marqt, Alibaba's Hema en de illusie van luxe
 

RetailTrends 2: Marqt, Alibaba's Hema en de illusie van luxe

 

De missie van Marqt liegt er niet om: het voedselsysteem eerlijker maken. Onder leiding van Joost Leeflang moet de foodformule zijn onderscheidend vermogen weer bewijzen en de scale-upfase achter zich laten.

Je product wordt een souvenir van een experience
 

Je product wordt een souvenir van een experience

 

Naarmate de wereld om ons heen meer fluïde wordt, disciplines blurren en on-, en offline naadloos worden, groeit de behoefte aan fysieke (ontmoetings)plekken. De winkel van de toekomst is volgens Christine Boland als een toneel, waarop met wisselende modules gevarieerd kan worden om zo je verhaal zo goed mogelijk te kunnen vertellen.

 
Image
 
 
Image
 
 
Image
 
Zo blijft de fysieke retail aantrekkelijk
 

Zo blijft de fysieke retail aantrekkelijk

 

Het aandeel van online winkelen groeit, maar het persoonlijke aspect van fysieke winkels blijft voor de meeste consumenten belangrijk. Het is daarom voor de fysieke retailer van belang dat hij ervoor zorgt dat het winkelbezoek van de klant niet eenmalig is. Deze infographic geeft een aantal inzichten op het gebied van offline retailinnovaties. 

Op zoek naar een winkellocatie? Maak je zoekvraag bekend
 

Op zoek naar een winkellocatie? Maak je zoekvraag bekend

 

Retailers kunnen kosteloos in het RetailRegister aangeven naar welke locaties ze op zoek zijn om een winkel te openen.

Advertorial

Eerst omzetdoel, dan locatie
 

Eerst omzetdoel, dan locatie

 

Het vinden van de juiste vestigingslocatie is een belangrijke stap voor de startende ondernemer. Hoe pak je dat aan en waar zitten de valkuilen? Erik van Koert van MCR Retailminds weet alles van vestigingsplaatsonderzoeken.

Advertorial

6 bekende winkelproblemen opgelost
 

6 bekende winkelproblemen opgelost

 

De retail is enorm in beweging. De winkelbeleving moet nu geweldig zijn om klanten te binden. Dat begint bij enthousiaste en productieve werknemers. In deze whitepaper beschrijven we 6 alledaagse problemen binnen de retail en hoe je ze oplost.

RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom

Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.