iCross2014 | De Telegraaf weet waarover wij praten op social m edia...

4 jaren geleden


Text only:

Klik hier voor de online versie van deze nieuwsbrief
De
Redactie Trainingen
Gooische Kaai 15-16
1141 TV Monnickendam
Tel: 0299-653853
Home
Incompany
Cursussen
Coaching
Onze klanten
Redacteur nodig
Over Ons
Contact

[De Telegraaf weet waarover wij praten bij de koffieautomaat, en dus ook op social media]


Interview met Gonnie Spijkstra


Gonnie Spijkstra is social media manager bij De Telegraaf en blogt over ‘inhakers’ op haar website Versereclame.nl. Tijdens iCross2014 vertelt zij hoe in het afgelopen jaar de social traffic van telegraaf.nl verdubbelde en deelt zij haar lessen voor Social Media Optimization van content.


Wat doet een social media manager?


Mijn taken komen grotendeels overeen met die van een productmanager. Ik ben als social media manager niet verantwoordelijk voor de inhoud van de content van De Telegraaf op social media, maar wel voor het faciliteren van het delen van de content. Ik probeer de berichten van De Telegraaf zo goed mogelijk door bezoekers ze te laten delen en deze content zo zichtbaar mogelijk te krijgen, waardoor er ook zoveel mogelijk mensen weer terugkomen naar de site.


Hoe faciliteer je bezoekers in het delen van content?


Door artikelpagina’s te optimaliseren en aantrekkelijk te maken voor bezoekers. Je moet de knoppen om het artikel te delen zo goed en duidelijk mogelijk op de pagina aanbrengen. De journalisten weten inmiddels goed in te schatten wanneer items goed gelezen worden of wanneer ze zelfs kans maken om viral gaan. Maar dat blijft natuurlijk moeilijk te voorspellen. Daarom houden wij de cijfers nauwkeurig in de gaten.


Hoe maak je een nieuwsmerk zichtbaar op social media?


Merken als Nutella en Heineken bereiken veel mensen via hun Facebookpagina. Wij ook, maar 98% van onze bezoekers die via Facebook op de site komen, komen daar omdat ze een artikel aanklikken dat is gedeeld door vrienden. Bij ons is de Facebookpagina daarom minder belangrijk dan bij die merken. Het gaat er vooral om of mensen artikelen zelf delen met hun vrienden. Als veel mensen een artikel van ons delen, dan stijgt het bereik enorm.


Kan De Telegraaf de dalende oplage compenseren met een digitale stijging?


Het is lastig om dat te bepalen, maar het is een feit dat het internet enorme kansen biedt voor media zoals De Telegraaf. Een papieren Telegraaf lees je omdat het De Telegraaf is. Online lees je allerlei content: vooral omdat je vrienden iets aan jou aanbevelen en omdat je een journalist hoog hebt zitten en hem volgt. Initiatieven als Blendle faciliteren beide. Voor De Telegraaf bieden deze trends veel kansen: we hebben veel journalisten die zelf een merk zijn en we weten goed wat er speelt in Nederland en waarover jij en ik praten bij de koffieautomaat,  en dus ook op social media. Er zijn veel mensen die nooit een papieren Telegraaf zouden kopen, maar die wel willen betalen voor een losse column van Rob Hoogland of Johan Cruijff.


Naast je werk bij De Telegraaf heb je ook een populaire weblog: Versereclame.nl. Waar gaat deze over?


Ik schrijf op mijn website al een paar jaar over trending topics op het internet en hoe merken daar op inhaken. Zo heb je bijvoorbeeld Ireen Wüst die nogal opvallende nagellak droeg toen ze goud pakte op de Olympische Spelen. HEMA anticipeerde daarop met een advertentie waarin iemand ook die kleuren nagellak droeg, met daarbij de tekst: Succes Ireen! Je ziet het bijvoorbeeld ook terug in de WK gekte. Als Nederland bezig is met het WK, doen allerlei soorten winkels daar ook aan mee met Wuppies, Welpjes en hoedjes. Ze willen allemaal onderdeel zijn van het gesprek van de dag.”


Wat ga je de bezoekers van iCross2014 vertellen?


Ik ga uitleggen hoe merken met hun eigen content op eigen platformen zoveel mogelijk mensen kunnen bereiken.


10-04-2014


[3 juni 2014]


iCross2014 is hét event voor communicatieprofessionals, content specialisten, (web)redacteuren, uitgevers, strategen en bladenmakers die zich in één dag willen laten bijpraten en inspireren over de nieuwste (technische) ontwikkelingen en inzichten in onder meer online en crossmediaal publiceren. De techniek staat aan de basis van bijna alle veranderingen in het medialandschap. Of het nu om social media gaat, digitale magazines, responsive design, Google Glass of 3D printing. Maar hoe integreert u nieuwe media in uw bestaande concept, en hoe kunnen technologische innovaties en sociale platformen uw titel of merk versterken? Hoe kunt u co-creëren met uw lezers, wat is nodig om van sociale media naar sociale business te komen en wat zijn nieuwe verdienmodellen?


Locatie


Regardz Het Planetarium in Amsterdam


Kosten


De kosten voor iCross2014 zijn € 345,- excl. btw. Voor zzp’ers die in het bezit zijn van een geldige VAR WUO verklaring, is de prijs € 295,-. Wij verzoeken u een kopie van uw VAR WUO verklaring samen met uw inschrijving te mailen.


[Win een analyse van uw website]



Journalist Tonie van Ringelestijn schrijft en publiceert al 15 jaar over technologie en media. Een kenner bij uitstek over de werking van conversiegericht schrijven en onder meer social media. Wij verloten onder de deelnemers die zich vóór 30 april 2014 inschrijven voor iCross2014 een uitgewerkte analyse van een website naar keuze. Tonie onderzoekt en analyseert uw site en zet alle plus- én verbeterpunten voor u op papier. Werkt u net aan een nieuwe website of wilt u meer conversie halen uit uw bestaande site? Schrijf u dan nu in en maak kans op deze analyse.


 
© De
Redactie Trainingen 2013
 


Klik hier als u geen e-mails van [De Redactie] Trainingen en Opleidingen meer wilt ontvangen:
http://www.deredactie.nl/?ACT=5&id=xv8eZEmMxA


Deredactie.nl

Categorieën: Gemeente Informatie Lokaal
Leeftijd: 19 t/m 30 jaar 31 t/m 64 jaar 65 jaar en ouder

Deel deze nieuwsbrief op

© 2018