We leven in de hoogste versnelling. Consumenten worden op hun wenken bediend als het gaat om de snelheid waarmee onlinebestellingen worden geleverd. Maar kunnen we al die snelle veranderingen wel bijhouden? Marketingprofessor Giana M. Eckhardt deed onderzoek naar het consumentengedrag in de huidige maatschappij. Op het evenement Changemakers in Retail vertelt zij over de voordelen van het proces van slowing down en hoe retailers consumenten hierbij kunnen helpen.
Je zou het bijna vergeten, maar de nummer één in de Chinese e-commercemarkt is niet Alibaba. Met een jaaromzet van meer dan veertig miljard euro gaat die eretitel naar JD.com. Een van de belangrijkste pilaren onder het succes van deze mastodont? Snelle bezorging.
Het Italiaanse Studiopepe heeft een winkel van de Thaise modeketen Jaspal ingericht. De ontwerpers zeggen dat ze bij de keuze van materialen goed hebben gekeken naar de Thaise cultuur.
Om de steeds kleiner wordende bijenpopulatie een handje te helpen, hebben vijf McDonald's-vestigingen in Zweden een bijenkorf op hun dak geplaatst. En niet zomaar eentje, maar een bijenkorf in de vorm van een mini-McDonald's.
Voor Things I Like Things I Love - een Amsterdams concept met 6 winkels en een webshop - is het van groot belang om het overzicht te bewaren in hun snel vernieuwende voorraad. Hoe doen ze dit?
Must see! Een verkooptool die persoonlijk advies combineert met een unieke klantervaring? Dat is de Slimme Passpiegel! Deze innovatie is dé ideale assistent van de winkelmedewerker. De spiegel geeft suggesties voor combinatiestukken, inzicht in de winkelvoorraad en de klant kan zichzelf zien vanuit alle mogelijke hoeken.