Image
Waarom we een week gevangenis nodig hebben om uit te rusten
 

Waarom we een week gevangenis nodig hebben om uit te rusten

 

We leven in de hoogste versnelling. Consumenten worden op hun wenken bediend als het gaat om de snelheid waarmee onlinebestellingen worden geleverd. Maar kunnen we al die snelle veranderingen wel bijhouden? Marketingprofessor Giana M. Eckhardt deed onderzoek naar het consumentengedrag in de huidige maatschappij. Op het evenement Changemakers in Retail vertelt zij over de voordelen van het proces van slowing down en hoe retailers consumenten hierbij kunnen helpen.

Achter de schermen bij China’s grootste retailer
 

Achter de schermen bij China’s grootste retailer

 

Je zou het bijna vergeten, maar de nummer één in de Chinese e-commercemarkt is niet Alibaba. Met een jaaromzet van meer dan veertig miljard euro gaat die eretitel naar JD.com. Een van de belangrijkste pilaren onder het succes van deze mastodont? Snelle bezorging.

 
Image
 
 
Image
 
 
Image
 
Handgemaakte keramiek en rotan in deze kledingzaak in Bangkok
 

Handgemaakte keramiek en rotan in deze kledingzaak in Bangkok

 

Het Italiaanse Studiopepe heeft een winkel van de Thaise modeketen Jaspal ingericht. De ontwerpers zeggen dat ze bij de keuze van materialen goed hebben gekeken naar de Thaise cultuur. 

In deze McDonald's vind je geen burgers maar honing
 

In deze McDonald's vind je geen burgers maar honing

 

Om de steeds kleiner wordende bijenpopulatie een handje te helpen, hebben vijf McDonald's-vestigingen in Zweden een bijenkorf op hun dak geplaatst. En niet zomaar eentje, maar een bijenkorf in de vorm van een mini-McDonald's.

 
Image
 
 
Image
 

Advertorial

De uitdaging van voorraadbeheer in de retail. Hoe blijf je bij?
 

De uitdaging van voorraadbeheer in de retail. Hoe blijf je bij?

 

Voor Things I Like Things I Love - een Amsterdams concept met 6 winkels en een webshop - is het van groot belang om het overzicht te bewaren in hun snel vernieuwende voorraad. Hoe doen ze dit?

Advertorial

Personal shopping in het digitale tijdperk
 

Personal shopping in het digitale tijdperk

 

Must see! Een verkooptool die persoonlijk advies combineert met een unieke klantervaring? Dat is de Slimme Passpiegel! Deze innovatie is dé ideale assistent van de winkelmedewerker. De spiegel geeft suggesties voor combinatiestukken, inzicht in de winkelvoorraad en de klant kan zichzelf zien vanuit alle mogelijke hoeken.

Image

Whitepapers

» Last-mile delivery challenge

 

» Brandz Top 30 meest waardevolle Nederlandse merken

 

»  Datagedreven besluitvorming dankzij advanced analytics

 

» Shopper-first retailing

 

» Omzet ligt voor het oprapen als je aan de juiste knoppen draait

   

» Meer whitepapers

 
Image
 
Open het magazine
Image
 
Image
 

» Topman van Marqt binnen een jaar alweer weg

» 'Kruidvat, Rituals en IKEA meest toekomstbestendig'

» Verkoop Bonita onwaarschijnlijk, alternatieven opnieuw bekeken

» Nieuw winkelconcept Miele nu ook in Nederland

» 'Bouwmarktbranche heeft meer last van concurrentie'

Events save the date

Retail & Brands Festival 12 september 2019

What's Next in Retail Tech 5 november 2019

Stores That Wow11 februari 2020

Image
Facebook Twitter YouTube LinkedIn

RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom

Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.