Beste John, Het is sinds kort mogelijk om met Autorespond SMS-marketingcampagnes uit te voeren, ter versterking van je emailmarketing. SMS- berichten worden heel goed gelezen; zo’n 93 % van de ontvangers leest je bericht binnen drie dagen. Er is geen spambox en je bericht blijft beschikbaar voor langere tijd. De boodschap die je kan sturen, kan héél effectief zijn. De tekst moet namelijk kort en bondig moet zijn, omdat je maar 160 tekens hebt. Daarmee kan je oproepen tot de juiste actie, die zeker gelezen wordt. Wat wil je nog meer? Met een SMS kan je relaties ook danken, motiveren, oproepen, herinneren. Maar het allerbelangrijkste is, dat je er een nieuwe manier bij hebt om in gesprek te komen met een potentiële high-end klant. Maar SMS werkt uiteraard alleen als je het telefoonnummer hebt. En van prospects heb je dat meestal niet. Die zijn misschien door een e-book-aanvraag op je lijst gekomen en toen hebben ze geen telefoonnummer hoeven in te vullen. Van klanten, die via de shoppingcart iets kopen, is het eigenlijk heel vanzelfsprekend dat je het telefoonnummer vraagt. Dat behoort bij de service. Dit zou ik zeker vanaf nu als verplicht veld opnemen bij je check-out. Het is dan mooi dat je op deze manier bijvoorbeeld een niet-gekocht-kassa-koopje opnieuw onder de aandacht kan brengen. Of nieuw vervolg-aanbod kan presenteren, dat past bij deze klant. Maar hoe krijg je nu ook van prospects het telefoonnummer in je bezit? Als je naar 'soorten' gratis weggevers kijkt, lenen sommige zich daar beter voor dan andere. Het is misschien niet mogelijk bij een ebook om het telefoonnummer te laten invullen. Maar het kan wel heel goed bij een live webinar, gratis event, een masterclass of een online challenge. Je kunt het telefoonnummer dan als verplicht veld opnemen in het formulier van aanmelding. SMS is ook super interessant om in te zetten in een salesfunnel. Je kan op het juiste moment op basis van selectie-criteria een SMS inplannen, waarin je een vraag stelt. Daarmee kan je bereiken dat je steeds met prospects in gesprek komt. Het past dus uitstekend in de 'high-end salesfunnel', waar het doel van is om in gesprek te komen met de juiste klant. In het gratis webinar 'De drie onmisbare salesfunnels voor je bedrijf' van 1 maart a.s. leg ik verder uit hoe je zo'n high-end salesfunnel maakt. Kijk hier voor info & aanmelding. Welmoet Babeliowsky P.S. Wil je meer weten over SMS-marketing bij Autorespond? Lees dan hier verder. |