8 marketingtools Die iedere schrijver moet kennen 'Pinterest en Instagram zijn beide sociale media gericht op beeld. Hoe gaan beeld en boek samen? Nou, hartstikke goed! Je kunt bijvoorbeeld bookstagrams (Instagrammers die boeken promoten) inzetten ter promotie van je boek, of zelf foto’s delen van het schrijfproces of onderwerpen rondom je boek.' Als schrijver kun je eigenlijk amper zonder marketing, wil je een publiek bereiken. We lichten 8 toegankelijke marketingtools toe die je als schrijver op zijn minst moet kennen. Wekelijkse schrijfopdracht #125 – Het etentje 'Je zit samen met een groep familieleden of vrienden te eten in een restaurantje. Opeens tikt een vreemde op je schouder en zegt: ‘Sorry dat ik je stoor, maar ik moet even iets heel belangrijks vragen…’ waarna er totale chaos ontstaat aan tafel. Beschrijf in 350 woorden wat er zich afspeelt in deze scène en wat de rol van de vreemde is.' Vorige week verzorgde schrijfcoach Marije Catsburg bovenstaande wekelijkse schrijfopdracht. Ga naar het forum van Schri jven Online en plaats je verhaal. Behoefte aan een professionele blik? Ingezonden mededeling Wil jij weten wat jouw manuscript waard is? Heb je behoefte aan een professionele blik? Vraag een manuscriptanalyse aan bij bureau Artemis. Constructieve feedback waarmee je verder kunt. Kijk voor meer informatie op de website van Artemis. De Lettervrouw Ingezonden mededeling Laat je goede voornemen geen voornemen blijven en maak in 2017 eindelijk echt werk van je roman, kinderboek, verhalenbundel of verhalende non-fictie. De Lettervrouw biedt een grondige analyse van je manuscript en inspirerende coaching. We werken persoonlijk, praktisch en doelgericht, en hebben al vele auteurs de weg naar een uitgeverij laten vinden! Zie de website voor meer informatie. |