Kamervragen cookies - 2e ronde - bekend gemaakt

7 jaren geleden


Text only:

DDMA | Lees on-line | Voeg toe aan adresboek | Afmelden | Doorsturen
Privacy
Kamervragen cookies: tweede ronde
De Eerste Kamer heeft voor een tweede keer schriftelijke vragen ingediend bij het Ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie (EL&I) over de gewijzigde Telecomwet en meer specifiek: cookies. VVD en CDA zijn op dreef met sterke inhoudelijke vragen.
Op de website van DDMA lichten wij enkelen voor u uit. Tevens kunt u hier alle Kamervragen bekijken. 
Delen
Cookies Kamervragen >
Leden
VARA sluit zich aan bij DDMA
Omroepvereniging VARA heeft zich aangesloten bij DDMA. De VARA wil als onafhankelijke en progressieve omroep bijdragen aan een samenleving waarin zoveel mogelijk mensen goed geïnformeerd zijn.
Tim Koot, coördinator databasemarketing: “De VARA wil effectiever in contact treden met haar leden en abonnees. Randvoorwaarde is natuurlijk dat dit binnen de kaders van alle regels en wetten gebeurt. Wij verwachten dat daar DDMA een grote toegevoegde waarde heeft.”
Delen
Bekijk het volledige  interview >
Onderzoek
Marketeers kritisch over de toekomst van telemarketing 
88% van de marketeers geeft aan dat er verandering nodig is om ervoor te zorgen dat telemarketing kan blijven bestaan. De invoering van het Bel-me-niet Register heeft echter bij minder dan de helft van de organisaties een impact gehad op de contactstrategie. 71% verwacht wel dat prospecting via telemarketing verder zal afnemen vanwege inschrijvingen in het BMNR. ‘Organisaties dienen zich meer te richten op inbound telemarketing’, zegt 74% van de marketeers.
Dit zijn enkele resultaten uit de DM Barometer ‘Special – Telemarketing’ van DDMA, NIMA, OMG/Mailmedia en Tijdschrift voor Marketing.
Delen
Bekijk alle onderzoeksresultaten >
Privacy
Nieuwe Europese Privacywet: Opt-in voor direct marketing voorlopig van de baan
Vorige week publiceerde de Europese Commissie haar voorstel voor een nieuwe Europese Privacywetgeving. De opt-in voor alle direct marketing, die in een eerder uitgelekte versie van de verordening stond, is verwijderd. Daarmee blijven direct mail en telemarketing vooralsnog opt-out. 
DDMA en haar Europese koepel FEDMA hebben de afgelopen maanden in Brussel aangegeven dat een dergelijke bepaling verregaande gevolgen zal hebben voor nieuwe markttoetreders en het MKB, in een toch al onzekere economische tijd.
Delen
Lees verder >
Commissie
Twee zetels beschikbaar commissie Datakwaliteit
De DDMA commissie Datakwaliteit heeft twee zetels beschikbaar voor nieuwe commissieleden. Om de samenstelling binnen de groep evenwichtig te houden is de commissie op zoek naar een DDMA lid afkomstig van een dienstverlener en een DDMA lid afkomstig van een adverteerder.
Mocht u interesse hebben in de zetel stuur dan een korte motivatie voor 20 februari naar mereldekoning@ddma.nl. Alle motivaties worden besproken in de volgende vergadering van de commissie Datakwaliteit.
Delen
Bekijk de commissie >
Kennis
Dialogue Challenge Learnings
Voor de vierde keer organiseert de DDMA dit jaar de Dialogue Challenge, een stoomcursus dialoogmarketing voor marketeers in wedstrijdvorm waarbij ieder aspect van dialoogmarketing de revue passeert.
De opgedane kennis van de cursisten delen wij graag met onze achterban. Iedere week vragen wij drie cursisten hun belangrijkste learnings van die week te omschrijven. Lees nu het verslag van cursusdag 1 van de Dialogue Challenge 2012. 
Delen
Verslag dag 1 >
Kennisbank 
Kennisbank tip: Onderzoek consumentenvoorkeur omtrent digitale technologie
Iedere week tipt DDMA één interessante case uit de Kennisbank (biedt info over: cases, educatie, onderzoek en vakkennis). Ditmaal het 'The Converged Lifestyle' onderzoek van KPMG.
In dit onderzoek worden de voorkeuren en de vooroordelen van de consument op het gebied van digitale technologie, communicatie en e-commerce onderzocht, om zo tot een aantal belangrijke trends te komen. Hiertoe zijn 9.600 consumenten uit 31 landen geënquêteerd.
Delen
Bekijk de case >
The Social Conference - 9 februari 2012 Amsterdam
Het toonaangevende congres over social media voor het bedrijfsleven kijkt voorbij de hype en trends. Het delen van kennis, ervaringen en strategieën van ervaringsdeskundigen met bezoekers staat voorop.
DDMA leden ontvangen
€ 50,- korting met code: TSC4C
B2B Marketing Formum
Kom ook naar het B2B Marketing Forum op 20 maart 2012 voor nieuwe marketinginzichten en inspiratie met onder meer topsprekers zoals Scott Stratten en Steven van Belleghem, 1:1 coaching, interactieve workshops en meer. Schrijf je nu in!
DDMA-leden ontvangen 10% korting (code: DDMA100)
 
Lees verder >
 
Lees verder >
 
Profiteer van 250,- euro korting voor DDMA leden op de Emerce Business Course in Silicon Valley
Laat u inspireren tijdens de Emerce Business Course (2-6 april 2012) in Silicon Valley: een week lange onderdompeling in actuele online trends, ontwikkelingen, businessmodellen en discussies met Silicon Valley veterans.
 
Lees verder >
 
 
Inhoud
>
Kamervragen cookies: tweede ronde
>
VARA sluit zich aan bij DDMA
>
Marketeers kritisch over de toekomst van telemarketing
>
Nieuwe Europese Privacywet: Opt-in voor direct marketing voorlopig van de baan
>
Twee zetels beschikbaar commissie Datakwaliteit
>
Dialogue Challenge Learnings
>
Kennisbank tip: Onderzoek consumentenvoorkeur omtrent digitale technologie
Contact
W.G. Plein 507/508
1054 SJ Amsterdam
Routebeschrijving - pdf
T 020 - 4528413
F 020 - 4528395
E info@ddma.nl
Blogs
Volg ons
 
 
Wat is DDMA
DDMA is de branchevereniging voor dialoogmarketing en omvat alle vormen van directe communicatie; van social marketing tot direct mail. DDMA biedt deskundige en praktische kennis over datadriven marketing. Als service aan onze leden (opdrachtgevers & dienstverleners), als gesprekspartner van Den Haag en Brussel en als promotor van kwaliteit in de sector.
 
Delen
Visie DDMA >
Wat doet DDMA
Leden
Wat doet DDMA?
Voordelen lidmaatschap
Privacy Waarborg
 
 
DDMA | Reageren | Doorsturen | Uw gegevens | Aanmelden | Afmelden
U ontvangt deze e-mail op het volgende adres: Nnewsletter@newslettercollector.com

Ddma.nl

Categorieën: Overige | Diversen
Leeftijd: 19 t/m 30 jaar 31 t/m 64 jaar 65 jaar en ouder

Deel deze nieuwsbrief op

© 2019